سلام پسرم گلویش التهاب پیدا کرده است دکتر برایش هیدروکسی زین تجویز کرده دو سوال دارم اول اینکه این دارو التهاب را رفع میکند یا خیر؟ودوم اینکه نیازی به چرک خشک کن هست یا نه؟درصورتی که تب کرد چی بهش بدم ؟التهاب گلو رو گفتن ویروسیه 17ماهشه و اصولا همیشه التهاب های گلوش به عفونت گلو میرسه وبعد به گوشش سرایت میکنه ایا برای پیشگیری از عفونت های بعدی گوش وحلق میتونم چرک خشک کن ازیترومایسین بدم یا خیر؟

اطلاعات تکمیلی

سن 24 جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور بیماری های اطفال

با سلام و عرض ادب
هیدروکسی زین در رده درمانی آنتی هیستامین هاست که اثر آرام بخش و خواب آور و ضد خارش نیز دارد باتوجه به اینکه خودتان اشاره کردید که پزشک گفته اند التهاب گلو از نوع ویروسی است بنابراین نیازی به تجویز آنتی بیوتیک ( چرک خشک کن ) نبوده است و این دارو را تجویز کرده اند. در صورت بروز تب با آب ولرم پاشویه کنید و مایعات بیشتر بدهید و با تجویز پزشک از استامینوفن استفاده کنید. برای شروع آنتی بیوتیک نیز باید به پزشک مراجعه کنید تا با معاینه در صورت نیازآنتی بیوتیک مناسب تجویز کنند.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

پودر سرلاک برای کودک ۱۷ماهه

پاسخ با سلام و عرض ادب طرز تهیه و مصرف بر روی بسته بندی درج شده است. می توانید با شیرمادر و یا شیرخشک هم مخلوط کرده و به کودک بدهید.

رفلاکس شیرخوار ۷ماهه

پاسخ سلام، تجویز دارو نیاز به مراجعه حضوری به متخصص اطفال دارد. رژیم غذایی کودکان طبق موارد نوشته شده پشت کارت رشد قابل اجرا می باشد.

غذا نخوردن کودک ۷ماهه

پاسخ سلام، تا سن یکسالگی غذای اصلی کودک شیر می باشد. از غذا دادن با زور به کودک خودداری کنید.

غذای کودک ۷ماهه

پاسخ سلام هیچ اجباری برای غذادادن کودکتون نبایستی وجود داشته باشه. وزن کودکتون خوب و مناسب هست