مقایسه مالی پسر 9 ساله با دیگران

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 54 بازدید 1 تبادل تجربه

سلام. پسرم ۹ سالشه و مرتب میگه ما فقیریم و خودش رو با دیگران مقایسه میکنه جدیدا شروع کرده هر چی اسباب بازی داره رو میشکنه میگه بیخودند میگه شما برام هیچی نمیخرید در حالی که پدرش کارمند آموزش و پرورشه و تا جایی که میشه براش کم نمیزاریم فقط ماشینمون مدل پایینه اونم چون دو ساله خونه ساختیم و فعلا توان خرید نداریم و مرتبا هم بهش میگم که ما پولمون رو جاهای مهمتری خرج میکنیم مثلا دیروز میگه ماشین شارژی میخوام برای سوار شدن و تمام روز گریه کرده یا عصر میگه فندک میخوام و یک ساعتی گریه کرده و کاملا بی انضباطه اما هوش خوبی داره فقط بی دقته نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید چون منم کنترلم رو دیگه از دست میدم و اعصابم خورد میشه 

اطلاعات تکمیلی

سن ۸ جنسیت مرد شغل دانش اموز وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

با عرض سلام:

دوست عزیز این دید و نگرش که معمولا از سنین 5 یا 6 سالگی در برخی کودکان ایجاد می شود ، یعنی زمانی که کودک به درک نسبی در این زمینه رسیده در موقعیت اجتماعی هم سالان مثل مهد کودک قرار می گیرد،تا حدودی مربوط به تفاوتهای فردی است و تا حد زیادی مربوط به بافت فکری جوامعی است که در آن ها زندگی می کنیم. در جوامع امروز که بیشتر ارزش افراد را بر حسب زیبایی، ثروت، شهرت و ... می سنجیم ناگزیر بچه ها هم از قافله ی این رقابت عقب نمی مانند.

به شما پیشنهاد می کنم:

1. سعی کنید به او نشان دهید که ارزش انسانها را مسائلی مانند اخلاقیات،مهارتهای ارتباطی و.. ایجاد می کنند. توجه داشته باشید عرض کردم نشان دهید، پس از روش نصیحت کردن یا اشاره ی مستقیم استفاده نکنید.

2.اگر اسباب بازی ای را خراب می کند و... تا مدتی جایگزینش را برایش تهیه نکنید.

3. هر از گاهی برایش یک اسباب بازی یا لباس یا خوراکی و... نسبتا گران بخرید.

سربلند باشید مثل شمشاد

تجربه شما

login captcha

ممنون خانم محمدی ازلطفتون