سلام خسته نباشید. مادر من ۵۵ سالشه نزدیک ده ساله وسواس داره توی این ده سال هی متغیر شده افسردگی بوده و کم و زیاد هم شده وسواسش به خودشه و نجس و پاکی روزی سه چهار بار میره حموم تازگیها خیلی بدتر شده خودشم گریه میکنه انوع و اقسام مشاوره ها و دکتر ها هر چی که بگید رفته چه درمان دارویی چه فکری و روحی الانم چند ساله فلوکستین میخوره ولی نتیجه نداشته و فقط نوسان داره. خیلی ناراحتشم آخرین و بالاترین راه چیه که بشه خوب بشه واقعا توی عذابه وزنشم زیاده هی میره حموم دستشویی . داغون شده روحیه همه ما هم داغون شده واقعا همه مون توی بد شرایطی هستیم.  

پاسخ مشاور

روانشناس و مشاور

با سلام
وسواس ها ریشه اضطرابی دارند در نتیجه تمرکز اصلی بایستی بر روی کاهش اضطراب قرار گیرد. برای سطح اضطراب و همینطور رفتار های وسواسی ایشان حتما مراجعه به یک روانپزشک و دریافت دارو اولین قدم درمان است.
اما مصرف دارو به تنهایی کمک کننده نخواهد بود.

بیماری وسواس تا 75 درصد قابل درمان است. اما موضوع درمان بستگی به نوع بیماری و مدت ابتلا به آن دارد. بنابراین 6 ماه تا یک سال می توان برای درمان وقت گذاشت، البته ناگفته نماند در صورتی که بیماری زندگی فرد را مختل کند و مریض دچار افت عملکرد شود پزشک با بستری کردن وی در بیمارستان زمینه بهبودی را فراهم می کند. اما در غیر این صورت درمان ها به شیوه سرپایی و با دارو صورت می گیرد.

وسواس یک بیماری مزمن مزاحم و طولانی است که احتیاج به مشارکت و کمک بیمار، خانواده بیمار، روانپزشک و روان درمانگر دارد. درمان دارویی بیمار حتما باید توام با رفتاردرمانی و جلسات متعدد مشاوره باشد. دیدگاه فرد مبتلا به وسواس باید بتدریج تغییر کند. درمان های جدیدی به نام موج سوم روان درمانی هم وجود دارد که بسیار مفید است. در مواقع خیلی شدید هم لازم است بیمار شوک درمانی شود.

در نتیجه شروع درمان با دارو زیر نظر روانپزشک و و ادامه درمان زیر نظر یک روانشناس متخصص با زمینه و رویکرد شناختی_رفتاری بسیار می تواند کمک کننده باشد.
شاد و پیروز باشید.

 

 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

روشهای جلوگیری از بارداری

پاسخ سلام این سوال بسیار کلی است و برای ما بهترین روش وجود ندارد. هر فرد براساس شرایطش، وضعیت جسمانیش، سابقه بارداری و یا قصد بارداری که دارد باید روش مناسب را انتخاب کند. پس با مراجعه به مراکز بهداشت و مش...

روشهای زایمان آسان

پاسخ سلام دوست عزیز بايد بدن‌تان را برای پذیرش تغییرات و تحمل سختی‌های دوران بارداری آماده كنيد و ورزش بهترين راه پيش روی شماست. لازم نیست ورزش سنگینی را انتخاب کنید. انجام حرکات کششی مستمر و ثبت‌نام در دو...

روشهای کم کردن وزن

پاسخ با سلام و عرض ادب اولین قدم در کاهش وزن پس از ایجاد انگیزه و اراده دریافت یک برنامه غذایی از متخصص تغذیه است که براساس الگوهای تغذیه صحیح مانند مای پلیت یا هرم غذایی بنا شده باشد که به شما گفته شود از...

روشهای جلوگیری از بارداری

پاسخ سلامدیگر روشی نیست .قوی باشید وبهترین روش رو انتخاب کنیددستگاه روش مناسبی استشاد باشید