عدم تفاهم با همسر در مورد تعطیلات عید

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 46 بازدید

سلام. من سال ٩٤ عقد كردم خودم يه شهرم شوهرم يه شهر ديگه اما تهران زندگی ميكنند ما سال ٩٥ عروسی كرديم عيد كه ميشه شوهرم و خانوادش ميگند كلا بايد پيش اونا باشيم نميذارند برم خانوادم رو ببينم هميشه بايد دو هفته بعد عيد يه تعطيلی باشه تا منم دو روز برم خانوادم رو ببينم خيلی ناراحتم من دوست دارم سفره هفت سين خونه خودم بندازم همش ناراحتم كلا هيچ حقی بهم نميدند

اطلاعات تکمیلی

سن ٢٦ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

روانشناس و مشاور

با سلام
متاسفانه این نوع از مشکلات در بین همسران شایع است اما نکته اصلی این است که ما می توانیم به گونه ای رفتار کنیم و یا خواسته های خود را مطرح کنیم که احتمال پذیرش آنها بالاتر رود. اگرچه بعضی از خانواده ها رسم و رسوم های خاص خود را دارند و نوع برخورد شما هم در سالهای اولیه زندگی باعث ایجاد عادتها و توقع هایی می شوند که در سالیان بعدی در زندگی مشترک ایجاد مشکل میکنند.
شما با تلاش در طول  سال و با تغییر برخی گفتگو ها و نوع و روش گفتگو می توانید این امید را داشته باشید که به مرور این نوع نگرش ها تغییر کند. نه این که هر سال قبل از سال تحویل یک موضوع تکراری را پیش بکشید و خواسته ها را مطرح کنید این موضوعی است که باید در طول سال در مورد آن صحبت شود.
در نهایت باید بگم هر فردی نقاط مثبت و منفی دارد با تلاش شما ممکن است تغییرات بسیار خوبی برای شما ایجاد شود اما در مواردی ممکن است تغییری اتفاق نیوفتد در این زمان بررسی نقاط قوت و ویژگیهای مثبت همسر و پذیرش شرایط موجود و همراهی و تفاهم می تواند به بهتر شدن زندگی و حال شما کمک کند. که این مساله به خودی خود می تواند باعث تغییرات بعدی شود.
برای اطلاع از نحوه گفتگو های موثر و رسیدن به خواسته ها در زندگی مشترک بنده  مطالعه کتاب بسیار مفید برای زن و شوهر ها وقت زندگی خوب رسیده را پیشنهاد میکنم.

شاد و پیروز باشید.
 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

اختلاف با همسر برای برنامه ریزی تعطیلات عید

پاسخ دوست خوبم سلامامیدوارم سال خوبی رو شروع کنی بدون لج بازی و بدون دلخوری مسلما بعد از مدتی زندگی مشترک شما اخلاق و رویه زندگی شوهرتون رو بهتر از هر کسی میدونینقطعا میدونین چطوری صحبت کنید تا ایشون رو را...

باسلام من این هفته ایشالا آی یو آی دارم و برای تعطیلات نوروز مسافرت با هواپیما به خارح که حدود 4 ساع

پاسخ سلام اگر باردار شوید و مشلی نداشته باشید میتونید مسافرت بروید اما اگر تهدید به سقط باشید نمی تونید برید اصلا قابل پیش بینی نیست

سلام خسته نباشید من الان تو هفته 7 بارداری هستم عید نوروز تو تعطیلات میخوام برم مشهد با ماشین حدودا

پاسخ سلام اگه در طی بارداری مشکل خاصی نداشتید که مجبور به محدود کردن فعالیت شده باشید مسافرت با رعایت نکات ایمنی بلا مانع هست.هر۱-۲ساعت از ماشین پیاده شید.