راهکار برای کنترل پرخاشگری با همسر

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 54 بازدید

سلام .

من ۳۴ سالمه و تقریبا ۷ ماه ازدواج کردم از همسرم دور هستم مشکل من دعواهایی هست که همش باعثش خود من هستم . حقیقتا یک بار هم نشده اون به من گیر بده و یا حتی دعوا را شروع کنه . من از دست خودم خیلی شاکی شدم باور کنید دائما توی ذهنم در حال جنگ با آدم های مختلف هستم پرخاشگر هم هستم تو رو خدا کمکم کنید دارم خل میشم همش میپرم به همسرم بهش شک میکنم در صورتی که توی هر ساعتی از شبانه روز که بهش زنگ بزنم جواب میده و با روی گشاده هم برخورد می کنه در مقابل پرخاشگری هام تا حد زیادی تحمل می کنه اما من نمیدانم چرا انقدر عصبانی هستم اصلا از دست همه انگار شاکیم. خواهش می کنم بگید چیکار باید بکنم ؟

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۴ جنسیت زن شغل مدیر وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

روانشناس و مشاور

با سلام
این که خود شما برای تغییر اقدام کردید بسیار جای خوشحالی و تبریک دارد. نکته ای که مطرح است این است که رفتار های شما بجز پرخاشگری بحث شک داشتن و کنترل کردن هم به همراه خود دارد  در نتیجه برای از بین رفتن این رفتار ها شما بایستی ریشه این شک و عدم اطمینان را پیدا کنید و این کار تنها از طریق بررسی عمیق تجربیات و خاطرات دوران کودکی و ارتباط های اولیه شما با مادر و پدر و اطرافیان نزدیک شما امکان پذیر است که حتما بایستی زیر نظر یک مشاور متخصص و دوره دیده صورت گیرد.
ممکن است تجربه  دوران کودکی و اضطراب جدایی یا ترس از طرد شدن  باعث بروز این رفتار ها شود و یا ممکن است شما دچار اضطراب باشید. در هر صورت برای اقدام جهت بهبود و درمان حتما بایستی بصورت حضوری به یک مشاور مراجعه کنید.
برای بحث مدیریت خشم (دقت کنید که ما کنترل خشم نداریم ما مدیریت خشم داریم چون بحث کنترل خود به خود بار منفی دارد و اضطراب آور است و از طرفی گاهی نیاز است که ما خشم خود را بروز دهیم اما نوع بروز و شدت آن مهم است) شما می توانید از کتاب مدیریت خشم به زبان آدمیزاد استفاده نمایید.
شاد و پیروز باشید.




 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha