حافظه ضعیف و فراموشی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 201 بازدید

سلام . ممنون از اینکه وقتتون رو برام میذارید و به سوالم جواب میدید سوال من راجع به حافظم هست  راستش حافظه کوتاه و بلندمدت من خیلی مشکل داره سریع همه چی رو فراموش میکنم اگه الان یه اسم بهم بگند نیم ساعت بعدش کلی باید فکر کنم تا اون اسم رو به خاطر بیارم یا موقع خوندن یه مطلب حتما باید اون مطلب روب نویسم که بتونم بفهممش دیگه خسته شدم همش بهم میگن مثل ماهی حافظت فرمت میشه یه راهکار بهم بدید لطفا که بتونم این مشکل رو حل کنم 

اطلاعات تکمیلی

سن۲۱جنسیتزنشغلبیکاروضعیت تاهل
پاسخ مشاور

روانشناس و مشاور

سلام

با توجه به سن شما بایستی بررسی های بیشتری برای اعلام نتیجه قطعی انجام شود. همچنین خیلی خوب است که ما اطلاعات بیشتری از وضعیت خانواده شما داشته باشیم.

بطور مثال : اطلاع از اینکه آیا در بین اعضای خانواده شما مثل پدر، مادر، پدر بزرگ و مادربزرگ یا عمو و دایی ها و .... این مشکل به نوعی دیده می شود؟
همینطور تاریخچه زندگی شما هم می تونه در این تشخیص مهم و کمک کننده باشد به عنوان مثال: نحوه و اطلاع از دوران رشد شما و همچنین اتفاقهایی که ممکن است هر فردی در زندگی خود آنها را تجربه نماید امروزه تا حد زیادی مشخص شده است که مشکلات حافظه ناشی از اختلالات توجه هستند و با اصلاح توجه فرد یک سری از مشکلات مربوط به حافظه او از بین می رود.

اما نکته مهم این است که: مشکلات در حافظه در ابتدا به وسیله مشکل در توجه ایجاد می شوند به این معنی که فرد ابتدا دچار نقص در یکی از انواع توجه می شود و این نقص باعث می شود که فرد احساس کند حافظه او دچار مشکل شده است. شما می توانید از کتابهایی مثل: باشگاه مغز و کتابهای انتشارات مهرسا که برای بهبود توجه و تمرکز توسط این مجموعه منتشر شده است استفاده نمایید. به  احتمال زیاد تقویت توجه در شما باعث بهبود کارکرد حافظه شما خواهد شد.

اما همانطور که در بالا اشاره شد بررسی دقیق پیشینه فرد و همینطور سنجش صحیح حافظه و توجه او و مشخص کردن این که دقیقا اختلال از کجا ؟ چه نوع و با چه شدتی است، تاثیر مستقیم در ارائه راهکارها جهت بهبودی دارد.

خبر خوب این است که امروزه با استفاده از روشها و ابزارهای توانبخشی شناختی می توان قدم های موثری برای درمان، بهبودی و ارتقائ عملکرد افراد برداشت. همچنین پیشگیری زود هنگام و به موقع میتواند از بروز مشکلات جدی حافظه در آینده جلوگیری نماید. با کمی جستجومی توانید از ابزارها و کتاب های موجود در این زمینه و خدمات توانبخشی شناختی استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید قبل از هر اقدامی حتما مورد ارزیابی دقیق توسط متخصص مربوطه قرار بگیرید.

موفق و پیروز باشد.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

فراموشی در نذر

پاسخ سلام اگر بین دو یا چند جا مردد هستید، یعنی بین دو یا چند امامزاده شک دارید، باید نذر را برای همان دو یا چند جا اهدا کنید. یعنی برای همه احتمالات اهدا کنید. اما اگر اصلا نمی‌دانید و هیچ احتمالی هم نمی...

راهکار برای فراموشی

پاسخ باسلام ميفهمم چقدر شرايط براتون سخته سوالات زيادي پيش مياد چي شد كه تصميم گرفتيد دروغ بگيد محتواي اين دروغ چي بود و از كجا متوجه شد ايا راجب اين موضوع صحبت كرديد و حرف هاتون و دليل رو شنيد يا بدون ص...

فراموشی یک دز ال دی و نامنظم شدن پریودی

پاسخ حتما با پزشک مشورت کنید گاها این قرص ها باعث نامنظمی پریود خواهد شد

تمرکز ندارم فراموشی گرفتم۲۱سالمه

پاسخ سلام. وقت بخیر جواب دادن به این پرسش مستلزم این است که اطلاعات کامل تری در خصوص روند و پیشینه درمانتان وجود داشته باشد. چون این اطلاعات در دست نیست پاسخ من کلی است . توصیه من در گام اول این هست که ر...