مشکلات برای بله برون و خواستگاری

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 199 بازدید

سلام 

من با یه آقایی حدود 4 سال میشه که دوست هستم و قراره برای خواستگاری بیان منزل ما

من پدرم فوت شده و دختر آخر هستم دوتا خواهر بزرگتر دارم که ازدواج نکردند.

 ما با هم صحبت کرده بودیم که فقط خانواده ی ایشون  باشند و خانواده  من اما وقتی با خانوادش صحبت کرده گفتن که این اولین دخترشونه که توی خونه میخواد ازدواج کنه شاید مادرش برای بله برون بخواد کسی رو دعوت کنه. راستش ما با فامیل پدری ارتباط نداریم و فامیل مادرم هم هیچ کدام برای مراسم هاشون مادرم که بزرگتر بود رو دعوت نکردند و مادرم نمیخواد کسی بیاد میگه همه برای عروسی بیان. در ضمن یکی از خاله هام شهرستان هست و یکیش تهرانه که کوچکتر از مادرم هست و شاید سالی یکبار همدیگر رو ببینند.

نمیدونم چه جوری این آقا رو راضی کنم که قبول کنه مراسم بین دو خانواده باشه و همه رو برای عروسی دعوت کنیم.

یه مسئله دیگه که هست اینه که ما خونمون 70متر بیشتر نیست. و با این تعدادی که قراره از نظر اونا بیان حدودا 30 نفر میشیم.

فامیلای ما تو این چند سالی که پدرم فوت کرده حال ما رو به زور میپرسند و کلا کاری به کار ما ندارند فقط پشت سر میشنویم که غیبت ما رو میکنند  من و دو خواهرم خودمان داریم کار میکنیم و خرج زندگی را میدهیم . 

الان توی درگیری بزرگ فکری گرفتار شدم از اونجایی که استرسی هم هستم چند شب هست  کلا خواب به چشمم نمیاد

نمیدونم چیکار کنم

اطلاعات تکمیلی

سن28جنسیتزنشغلکارمندوضعیت تاهلمجرد
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیز

توافق بر سر برگزاری مراسم و توجه به تفاوت های فرهنگی هر خانواده یکی از مهمترین موارد در پیش ازدواج است.

بنابراین اول با خواستگار خود صحبت کنید و دغدغه های خود را بگویید اما نه در حدی شفاف که مشکلات و سردی ها را آشکار کنید و از اینکه خونه کوچک هست و لطفا تعداد مهمان ها را کم کنند. شما با ایشون نگرانی خود را در میان بگذارید و با همفکری ایشون راهی را پیدا کنید.

همین چالش یکی از مواردی ست که می تواند نشان دهید شما به عنوان یک زوج چقدر با هم همدلی دارید چقدر می توانید حل مساله کنید و برای مشکلات خود با هم و در کنار هم راه حل هایی پیدا کنید و به طور کلی در کنار هم قدم زدن در مسیر زندگی را بلد هستید.

این اتفاقات خود راهی برای شناخت شما از یکدیگر است 

اینکه چقدر انعطاف دارید 

حل تعارض بلد هستید 

می توانید پذیرش ایجاد کنید و به تفاهم برسید.

گام دیگر اگر فقط توافق شما و خواستگارتون کافی نیست. صحبت خانواده ها با یکدیگر است اینکه مادر شما با مادر ایشون صحبت کنند و شرایط و توان برگزاری خود را توضیح دهد نه در موضع جبهه گیری نه در موضع ضعف کاملا دوستانه و در کمال آرامش.

به یاد داشته باشید اصل اساسی در داشتن زندگی عاشقانه، تفاهم و راضی نگه داشتن طرف مقابل نیست بلکه توانایی تحمل تفاوت ها و پذیرش و احترام به آنهاست.

خوشبخت باشید 🌹🌹🌹

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

به سرانجام نرسیدن خواستگاری

پاسخ سلام متاسفانه جامعه ما به سمت و سویی رفته است که انتظار نسل نو را نسبت به ازدواج بسیار بالا برده به گونه ای که از مسیر طبیعی اش خارج شده است. اینکه شما با چنین معضلی روبرو هستید، مشکل شما نیست. مشکل ...

توهم زدن در مورد خواستگاري كه نيومده

پاسخ چند سالتونه؟ در چه مقطعی تحصیل می کنید؟ (دبیرستان یا دانشگاه) چند فرزند هستید؟ رابطه تون با پدر و مادر چطوره؟ با پدر و مادر احساس راحتی و صمیمیت می کنید؟ رابطه ی مادر و پدر با هم چطوره؟ تحصیلات و شغل ...

مخالفت خانواده برای خواستگاری قبل از کنکور

پاسخ دوست خوبم سلام دوست عزیز یک ماه برای آشنایی وازدواج زمان خیلی کمی است . شما در بحره زمانی از سن و مدت آشنایی هستید که دلتنگی زیادتون کمی طبیعی است اما سرشار از هیجان و احساسات است است که در شرایط ا...

مطرح نکردن مریضی زن برادر در زمان خواستگاری

پاسخ باسلام چنانچه برادرتان مدارك و مستنداتي دردست دارد كه نشان می دهد ايشان از بيماري زوجه به هنگام ازدواج آگاهی نداشته است ، ميتواند طبق قانون ، درخواست فسخ نكاح نمايد . حق فسخ نکاح به دلیل عیوب زن ، ب...