خواب نوزاد يازده ماهه

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 36 بازدید

سلام وقتتون بخير.

من يک دختر يازده ماهه دارم كه از ابتدا توی تخت خودش ميخوابيد. اما از هفت ماهگی مدام شب ها از خواب بيدار ميشه و ميبينه داخل تختش هست گريه ميكنه و ميخواد پيش من باشه. شايد تا صبح هشت بار بيدار بشه. و من چند ماهه كه با پدرش پايين تختش ميخوابيم و بيدار كه ميشه بغلش ميكنم و وقتی خوابيد سر جاش ميذارم اما باز بعد نيم ساعت بيدار ميشه. و اين در صورتی هست كه يک شب خوابم برد و كنار خودم خوابيد و اصلا تا صبح بيدار نشد. نميدونم بايد به اين روند ادامه بدم و يا كار ديگه ای انجام بدم؟ ممنون ميشم راهنماييم كنيد

اطلاعات تکمیلی

سن٢٨جنسیتزنشغلخانه داروضعیت تاهلمتاهل
پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

سلام
با توجه به سن نوزاد باید گفت که عوامل مختلفی ممکن است باعث نامنظمی خواب شده باشد یکی از عوامل این است که در این سن اضطراب جداشدن از والدین به یک مشکل عمده برای نوزادان تبدیل می‌شود و ممکن است باعث شود، بارها نیمه‌شب از خواب بیدار شوند که این بیدار شدن بعضی اوقات به خاطر نیاز به آرامشی است که در کنار مادر به دست می آورند. اضطراب جدایی در این سن کاملا طبیعی و جزء روند رشد کودک است.
 از عوامل دیگر بیدار شدن مکرر کودکان زیر دو سال در شب ، دردهای انقباضی روده‌ها، مشکلات گوارشی غذا، گوش درد، انگل،‌ محیط پر سر و صدا و پرتنش است. پیشنهاد می کنم از نظر جسمی مطمئن شوید که نوزاد شما در وضعت خوب و سالمی است و مراقبت کافی و توجه کامل نسبت به او داشته باشید
.
باید بدانید که روی پا خواباندن، در بغل راه بردن، بغل کردن به منظور قطع گریه و.. ایجادکننده یه عادت های غلط است و ترک دادن این عادت ها بسیار سخت میباشد . راه درست این است که او را بغل نکنید، در رختخوابش بگذارید و گریه را تحمل کنید اما حضور داشته باشید، تا متوجه شود که باید خودش بخوابد و به رفتارهای اشتباه عادت نکند.
در هر صورتی باید قانون بیدار شدن در شب رعایت شود، در این شرایط حرف زدن، آواز خواندن، بازی کردن، روشن کردن لامپ و شیر دادن ممنوع است تا بداند وقت خواب است و باید بخوابد.به کودک خود اطمینان بدهید که در کنار او هستید. ولی به او بفهمانید که اکنون زمان خواب است. چراغ را روشن نکنید و با وی حرف نزنید حتی به چشم‌های او نگاه نکنید. اندکی پشت بچه را ماساژ دهید و با صدای ش ش ش او را آرام کنید. اگر دوباره بیدار شد دو برابر دفعه قبل صبر کنید و بعد دوباره همان کارها را انجام دهید. هر بار که گریه می‌کند دو برابر دفعه قبل صبر کنید هرچند که واکنش به گریه او امری غریزی است و مقاومت در برابر آن کاری است دشوار. پشتکار داشته باشید بالاخره پیام شما را دریافت خواهد کرد و پس از یک هفته متوجه تغییرات خواهید شد.
شاد موفق باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha