راههای شاد بودن با وجود مشکلات زندگی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 131 بازدید 1 تبادل تجربه

سلام

مادری ۳۵ ساله هستم با مدرک لیسانس که به خاطر شرایط موجود اصلا شاد نیستم. در حال حاضر ارتباطی با هیچ یک از اعضای خانواده ام ندارم و به احتمال زیاد در آینده هم ارتباط مفید و خاصی نخواهم داشت. اوایل ازدواجم مشکلات بسیار شدیدی با همسرم و خانواده اش داشتم که طبق نظر دادگاه و مشاور و همینطور افراد فامیل و اطرافیان مقصر خانواده همسرم بودند. به خاطر شرایطم حقم خیلی پایمال شده و خیلی امتیازات از دست دادم که در تلاش هستم دوباره به آنها برسم (مثل ادامه تحصیل و کار کردن و ...). در کنار تمام این مسائل، مشکلات رفتاری (که طبیعتا اکثر افراد دچار آن هستند ) من هم نیز دارم، مثل وسواس که البته زیاد نیست و تا حدودی کمال گرایی و تا حدودی زودرنجی و ...بابت آینده نگرانم و افکار متفاوتی دارم که گاهی مثبت هستند و گاهی منفی، از گذشته دلگیر و دلشکسته هستم. با این شرایط به چه طریقی میتونم خودم رو شاد نگه دارم و به خودم و (همینطور بچم) کمک کنم؟

با تشکر

اطلاعات تکمیلی

سن۳۵جنسیتزنشغلخانه داروضعیت تاهلمتاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام همراه عزيز✋🏻 

ممنون از اينكه ما را انتخاب كرديد.

اگر شاد بودن بدون معنی را انتخاب كنيد، قطعا احساس ميكنيد از درون خالی هستيد اما اگر همين احساس همراه فكر كردن به اهداف عالی باشد در واقع اين تهی بودن و بی ميلی را از بين ببريد.

دوست عزيز  انجام اين كارها به شما خيلی كمک ميكند :

-با خود مهربان باشيد و هر روز خود را در مقابل آيينه نوازش كنيد 

-مقايسه خود با ديگران را متوقف كنيد ،مهم نيست كه اين مقايسه تحصيلی باشد يا مالی ....

 -نگرانی هايتان درباره آينده را روی يک كاغذ بنويسيد ، و آنها را شناسايی كنيد .

-روی كاری كه همين الان در حال انجام آن هستيد تمركز بيشتری كنيد تا با رسيدن به موفقيت احساس شادی در شما بيشتر شود.

-در پايان هر روز حداقل ٣ اتفاق خوبي كه رخ داده ياد داشت كنيد و قبل از شروع روز بعد حتما نگاهی به آن بيندازيد .

-در يک مهارت جديد متخصص شويد تشخيص اينكه چه مهارتی باشد يه سليقه و توانايی خودتان بستگی دارد .

-به دوستان نزديک اهميت دهيد كسانی كه دوستان صميمی و نزديک بيشتری دارند هورمون اضطراب شان كمتراست .

-اطرافتان را با افراد شاد شلوغ كنيد ،گاهی در جمع خانواده تان جک بگوييد و شوخ طبع باشيد

-نه بگوييد ،كارهايی را كه در اولويت نيستند و از آنها لذت نميبريد را از برنامه زندگی خود حذف نماييد .

-برای انجام كارهايتان ليستی تهيه كنيد وظايف تان را بنويسيد ، اين كار باعث ميشود تا اهدافتان را شناسايی كرده و تنش و نگرانی را از خودتان دور كنيد .

-شكر گزار نعمت هايی باشيد كه خداوند به شما عطا كرده است افرادی كه روزانه زمانی را به تفكر در مورد نعمت هايی كه خداوند به آنها عطا كرده ( مثل ، سلامتی ،دوستان ،خانواده ،آزادی ،تحصيلات ) اختصاص ميدهند بسيار شاد و سرحال هستند .

-برای كمک به ديگران داوطلب شويد كمک كردن باعث ميشود تا بسياری از مشكلات خودتان هم برايتان حل شود ،كمک داوطلبانه باعث افزايش شادی ، رضايت از زندگی ،عزت نفس ، سلامت بدنی كاهش اضطراب ميشود .

-پول های خود را خرج دلخوشيهای كوچک و زياد كنيد و مدام به دنبال آرزوهای گران و دوست نيافتنی نباشيد .

-زمانی را به تنهايی بگذرانيد .به تنهايی پارک برويد ، يا به تماشای فيلم خوب بپردازيد ، يا يک كتاب داستان بخوانيد .

-ايمان خود را محكم كنيد ، افراد با ايمان شادتر از كسانی هستند كه پايه های اعتقادی سست دارند و بهتر ميتوانند با مشكلات و ناراحتی ها مقابله كنيد ، اعتقاد و ايمان به زندگی بسياری از افراد معنا ميبخشد ، قدرت پذيرش آنها را زياد ميكند ،آنها را با عالم معنويت و دنيای غير از دنيای مادی سوق ميدهد .

-به موزيک گوش كنيد ، شنيدن موسيقی آرام قسمتی از مغز را فعال ميكند كه باعث شادی ميشود 

-خوب بخوابيد روزانه مدتی كوتاه استراحت كنيد .

-گياهان دارويی مناسب را بو كنيد. بوييدن گياهان در كاهش اضطراب و ايجاد شادی كنم زيادی ميكند 

-گل كاری يا باغبانی كنيد .

-برای انجام هر كاری زمان مشخصی را اختصاص دهيد ، مثال زمانی كه با تلفن صحبت كنيد به جای انجام همزمان شستشوی لباس ها يا نظافت آشپزخانه ، بهتر است به راحتی بنشينيد و به مكالمه خود تمركز كنيد بهتر است ابتدا كار نخست را به اتمام برسانيد و سپس به كار ديگری بپردازيد .

-منظم ورزش كنيد .

-نسبت به ديگران محبت داشته باشيد ، افرادی كه احساس خوشبختی ميكنند ، در واقع داری رابطه حسی با ديگران هستند ،كتاب  زندگی شادمانه (آلبرت اليس ) توی اين مسير خيلی به شما كمک ميكند .  

    شاد و در آرامش باشيد 🌹🙏🏻

تجربه شما

login captcha

سلام

سركار خانم فرنوش حسينی چقدر از اين پاسخ لذت بردم و حس خوبی بهم دست داد

اميدوارم برای كاربر عزيز هم موثر واقع بشه

خيلی لذت بردم👌🏻🙏🏻😍 جامع و مفيد🌹

پرسش ها و پاسخ های مشابه

راههای درمانی آندومتریوز

پاسخ سلام دوست عزیز بهتر است اول زیر نظر پزشک آزمایشات تکمیلی لازم که فاکتورهای ca مانندca125 ca19-9و..... اندازه گیری می شود انجام بدهید وبعد برای پیگیری اینکه دقیقا کیست های آندومتریوز چه ارگانهایی را...

راههای حضانت فرزند بعد از طلاق

پاسخ سلام و روز بخیر در قوانین ما تا هفت سالگی حضانت طفل دختر با مادر هست،مگر اینکه مادر صلاحیت نداشته باشه،و اما در مورد دستور موقت،بله،گاهی شما برای جلوگیری از ضررهای احتمالی که ممکن هست براتون پیش بیاد ...

راههای برای موفق بودن عمل ivf

پاسخ دوست عزیز موفق بودن ای وی اف آیتم های دیگری دارد مانند سن شخص وضعیت رحم و کیفیت تخمک و کیفیت اسپرم و.... بهتر است زیر نظر مرکز تخصصی ناباروری باشید و پروسه درمانی خود را ادامه دهید تا نتیجه بگیرید مو...

راههایی بالا بردن تمرکز حواس

پاسخ سلام دوست عزیز مشکلی که مطرح کردید نیازمند ارزیابی بالینی است تا مشخص شود ریشه مشکل شما کجاست و شما در کدام نوع توجه و تمرکز دچار مشکل هستید. برای کنترل کردن تمرکز و توجه، به آموزش نیاز داریم و یکی از...