2723

راهکار برای افزایش اعتماد به نفس خواهرم

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 82 بازدید

سلام. آبجی من ۱۵ سالشه از نظر قیافه زیباست و از لحاظ درسی هم همیشه شاگرد اول بوده هم هوش ریاضی خوبی داره هم حفظیاتش خوبه از نظر خانوادگی هم از نظر مالی در حد متوسطیم و تا الان همه چی در اختیارش بوده ولی این خواهرم برعکس من و داداشم اصلا اعتماد به نفس نداره 😔

همیشه توو جمع یه گوشه میشنینه روی زمین مثل پسرها با پاهای گشاد میشینه پشتشو خم میکنه موقع راه رفتن قدم هاشو بد بر میداره.. همش بهش میگم آبجی موهاتو شونه کن دم اسبی ببند لباسهاتو ست کن بپوش ( من همیشه رنگ و مدل لباسامو ست میکنم میپوشم جوری که بهم بیان ) یه دست به سر و صورتت بکش ناخون هاتو لاک بزن و چیزای دیگه ولی اصلا انگار نمیشنوه یه گوش دره یه گوش دروازه 😤😤 وقتی دخترای همسن و سالشو میبینم که با چه مشکلاتی به خودشون میرسند و چقدر اعتماد بنفس دارند و با آبجیم مقایسه میکنم خیلی ناراحت میشم😢

چند وقت پیش به مژه هاش ریمل زده بود دختر عموم فکر میگرد مژه مصنوعی گذاشته چون مژه های خودش بلند و خوش حالته کمی ریمل که میزنه محشر میشه یا دیروز عکسشو دوستم دید چقدر خوشش اومد همش تعریفش رو میکرد ولی کو آبجیم قدر خودشو نمیدونه منم از دستش کلافه ام. خوب بودن رو فقط توو لباس میبینه چون اعتماد به نفسش کمه فکر میکنه اگر لباس آنچنانی بپوشم مورد تایید بقیه ام از یه طرف هم کمدش پر لباسه ولی بازم خوش پوش نیست. با هم کفش خریدیم من پوشیدم خراب شد انداختمش دور اما اون هنوز نپوشیده چون میگه دوستش ندارم ( درحالی که موقع خرید خیلی خوشش اومده بود کاملا کفش اسپرت و قشنگی بود ) یا یه مانتو خرید که خیلی خوب بود و حتی من پولم نرسید بخرم ولی اون خرید میگم چرا نمیپوشیش میگه دوستش ندارم درحالیکه با رضایت خریدش

مامانم میگه موهاتو شونه بزن ببند میگه شونه خوب ندارم میگم شونه شونه ست دیگه مگه مردم با چی شونه میکنند؟ میخوای شونه جادویی راپونزل رو برات بیارم تا شونه کنی؟ به خدا دیگه از دستش دیوونه شدم هر چی میگیم فقط میخنده و قهقه میزنه 😢😢

ممنون بابت راهنمایی هاتون

اطلاعات تکمیلی

سن۱۵جنسیتزنشغلمحصلوضعیت تاهلمجرد
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

دوست عزیز سلام.
نمیدونم چقدر تفاوت سنی دارید  اما من این طور که از متن و نوشته شما متوجه شدم این است که شما قصد تحمیل کردن نظر خودتان را به خواهرتان دارید.
کاملا درکتون می کنم که شما قصد دارید از دید خودتون و به عنوان خواهر بزرگتر بهترین ها رو برای خواهرتون بخواهید. و این کاملا طبیعی ایست. اما شما در این مورد تفاوت و علایق شخصی هر فردی رو نادیده گرفتید. در این تفاوتها خوب و بدی وجود ندارد فقط نوع دیدگاه و دنیای پدیدار شناختی افراد متفاوت هست حتی اگر جزو یک خانواده باشید. 
ممکن موردی که از دید شما مهم و ضروری است از نظر فرد دیگری اولویت نباشد.
دوست خوبم شما عدم اعتماد به نفس رو در چه چیزی می بینید؟ 
آیا خود خواهرتان هم  با شما در این مورد هم عقیده هست؟
باید دید خواهرتون در انجام رسیدگی به خودشان مسئله دارند و یا فقط طبق معیارهای دختران امروز و خانواده رفتار نمی کنند. این دو موضوع با هم متفاوت است. اگر بهداشت رعایت نمیشود. در جمع ها حضور کمرنگی دارد. روابط اجتماعی خوبی ندارند.سکوت میکنند . خود را بی ارزشتر از دیگران میدانند و.. احتمال دارد علت عدم اعتماد به نفس باشد. اما اگر طبق نظرشما لباس نمیپوشند خیر.
مسئله مهمی که وجود دارد این است که خواهر شما در دوره بلوغ هستند. مدام انتقاد و ایراد گرفتن میتونه ایشون را از شما دور کند و یا حتی منجر به لجبازی شود. مثلا اینکه شونه خوب نیست می تونه از همین موضوع  باشه. چون مدام مورد سرزنش قرار گرفتند برای ثابت کردن استقلال واینکه من خودم صلاح میدونم چه بپوشم و چه رفتاری داشته باشم این گونه رفتار میکنند.
و یکی از ویژگی های دیگر این دوران هویت است. هویت  نوجوان تازه در حال شکل گیری هست اینکه وسیله ایی می گیرند و بعد پشیمان میشوند ممکن ناشی از این موضوع باشد که درحال آزمون و خطا هستند.

پبشنهاد میکنم اگر می خواهید رابطه خوبی با خواهرتان داشته باشید دست از انتقاد و نصیحت بردارید (مدام ایراد از رفتارها و انتخابات خودش منجر به عدم اعتماد به نفس میشود و فرد در آینده به این نتیجه میرسد که دیگران درست فکر می کنند و من همیشه اشتباه می کنم)
سعی کنید کنارش باشید و دنیای او را درک کنید. به نظراتش بیشتر از قبل احترام بگذارید . اگراز شما نظر خواستند در غالب پیشنهاد مطرح کنید و بعد تصمیم نهایی را به عهده خودش بگذارید. 
این حس را بهشون بدید که هرزمان نیاز به کمک خواستند شما در کنارش هستید.
زمانی که فشار کمتری را احساس کنند ممکن است با شما همکاری بیشتری نشان دهند. 
هرگز او را با دیگران مقایسه نکنید.
اجازه ندهید معیار زیبایی های امروزه ، او را از زیبایی های درونی خود دور کند .

پایدار باشید
 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha