نحوه برخورد با مادرشوهر بی محبت

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 775 بازدید

سلام .مادر شوهرم ۳ تا دختر داره دو تا پسر که من عروس کوچیکه هستم . پسر بزرگه ۳۷ سالشه هنوز مجرده. مشکل من اینه که مادرشوهرم تمام فکر و ذکرش دخترهاش و دومادهاش و نوه های دختریشه. هیچ محبتی نسبت به پسرهاش نداره. مثلا ما خونه خریدیم بعد ۶ ماه اونم با اکراه اومد. بدون دختراش خونه پسرش نمیاد. بدون مهمونی و برای سر زدن نمیاد. کلا انگار خونه پسرش نیست خونه یه غریبه هست. وقتی زنگ میزنم حالش رو بپرسم، روی اسپیکر میزنه با مشورت دخترهاش جواب منو میده با اینکه بهش میگم ولی گردن نمیگیره.‌ به خدا اعصابم خرد میشه. همه فامیل شب جمعه ها شام خونه مادرشوهر و پدرشوهر شونند اون وقت من و شوهرم و دخترم خونه خودمونیم‌‌. حسرت به دلم موند یه بار زنگ بزنه بگه شام بیایید اینجا .شب یلدا چون یکی از دختراش نبود، مهمونی نگرفت چون ناراحت میشه. با اینکه آخر هفته ها دور هم جمع میشند بدون من و شوهرم‌‌. شما بگید من با این خانواده شوهر چیکار کنم؟ میخوام به خاطر شوهرمم شده باهاشون رفت و آمد داشته باشم.

اطلاعات تکمیلی

سن۲۳جنسیتزنشغلخانه داروضعیت تاهلمتاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیز

ممنونم از اینکه ما رو انتخاب کردید بابت تاخیر عذر خواهی می کنم.

دوست عزیز رابطه با خانواده همسر قانون هایی را دارید که بهتر است برای آرامش زندگی خودتان و همسرتان آنها را رعایت کنید: 


۱ - خانواده همسرتان را بشناسيد


شناخت خانواده همسر فقط دانستن نام و نام فاميل و تعداد اعضای خانواده و ميزان درآمد و تحصيلاتشان نيست. شما بايد بدانيد که نوع رابطه ای که بر خانواده همسرتان حاکم است کدام است. نوع رابطه را  از مرزهايی که بين آدم ها وجود دارد می توانيد متوجه شويد. غير از اين بايد بدانيد چه کسی حرف آخر را در آن خانواده ميزند.


بايد بدانيد قوانين آن خانواده چه شکلی است. بايد شخصيت تمام اعضای خانواده همسرتان را بشناسيد. اين جوری وقتی که مشکلی پيش می آيد، حداقل عمليات شناسايی را از قبل انجام داده ايد.


۲ - احترام بگذاريد


بيشترين چيزی که خانواده همسرتان از شما می خواهند احترام است. البته احترام گذاشتن اصلا به معنای منفعل بودن و غلام حلقه به گوش بودن نيست اما کافی است که شما گاهی خودتان را جای پدر يا مادر همسرتان بگذاريد. کسانی که در درجه اول از يک يا دو نسل قبل از شما هستند. بنابراين ديدشان به دنيا جور ديگری است.

در ثانی يکی از اعضای خانواده شان حالا با شما زندگی می کند و يک جورهايی خودشان را هنوز مسئول می دانند. اگر از اين ديد نگاه کنيد، می توانيد خيلی از حرف های شايد ناراحت کننده آن ها را زير سبيلی رد کنيد.


۳ - استقلالتان را حفظ کنيد


 اگر از همان اول و البته با احترام، قوانين خانواده جديدی را که داريد شکل می دهيد به خانواده همسرتان اعلام کنيد، يا آن را در رفتارهايتان نشان دهيد، در درازمدت کمتر با خانواده همسرتان چالش خواهيد داشت.


۴ - برای رابطه با خانواده ها برنامه داشته باشيد


از همان اول ميزان رفت و آمد با خانواده ها را مشخص کنيد. سعی کنيد عدالت را اين وسط رعايت کنيد، هم عدالت در بين خودتان و همسرتان و هم انصاف در ميزان سر زدن به خانواده ها.


۵ - اولويت با خانواده جديد است


خيلی وقت ها خود زن و شوهرها درباره رابطه با خانواده همسر با هم مشکل پيدا می کنند. يادتان باشد که شما خانواده جديدتان را تشکيل داده ايد و بايد هوای همسرتان را داشته باشيد


دوست عزیز حساسیت روی مواردی که خارج از کنترل ما هستند باعث می شود که تمرکز شما از زندگی اصلی به فرعیات رابطه کشیده شود و فاصله را بین خود و همسرتان بیندازید.


و در آخر مشاوره به صورت حضوری می تواند به شما کمک کند 

موفق و موید باشید 


 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha