کاهش وزن وثابت ماندن وزن

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 35 بازدید

سلام خانم دکتر ..پایدار باشید

 ۲۸ سالمه و ۲ ساله ازدواج کردم. من ارثی و ژنتیکی از بچگی چاق بودم در سن ۱۹ سالگی که به خودم اومدم وزنم ۱۱۹ کیلو بود و قدم ۱۷۰ و با رفتن به دکتر تغدیه طی ۱ سال تونستم وزنم رو به ۹۹ برسونم اما بعد که قبول شدم دانشگاه وقفه افتاد تا ۳ سال بعد که درسم تموم شد و این بار با رژیم کم خوری و ورزش شدید تا قبل از عروسی خودم رو به ۸۵ رسوندم و اندام زیبایی داشتم و کلا هرکی منو ببینه نشون نمیده وزنم اینقدر باشه و میگن کمتری.

دوباره بعد ازدواج به ۱۰۰ رسیدم و این بار هرچی تلاش میکنم وزنم پایین نمیاد..با اینکه شب ها فقط سالاد میخورم و ناهارم کم و روزی ۱ ساعتم ایروبیک و باشگاه میرم اما نتیجه دلخواه رو نمیگیرم. انگار یه جورایی بدنم قفل کرده..

ببخشید طولانی شد خواستم در جریان باشید که وزنم طی این چند سال بالا پایین شده..

حالا به نظرتون چیکار کنم رژیم سم زدایی خوبه؟ شوک چطور؟؟

آخه میخوام برای بارداری اقدام کنم اما وزنم بالا هست استرس دارم

ممنونم راهنماییم کنید

اطلاعات تکمیلی

سن۲۸جنسیتزنشغلوضعیت تاهلمتاهل
پاسخ مشاور

متخصص تغذیه

با سلام و احترام.

رژیم اولی که تحت نظر متخصص تغذیه بوده بسیار خوب بوده و طی یک سال کاهش وزن مناسبی داشتید ولی بعد آن به بی راهه رفته اید و موجب اختلال شدید متابولیسم بدن خود شده اید. اشتباه بزرگ شما حذف شام است که موجب افت جدی سوخت و ساز می شود. حتما باید شام مناسبی مصرف نمایید و در این مرحله دیگر بدن شما به رژیم و ورزش جواب نخواهد داد و باید حتما برای افت متابولیسم به پزشک و متخصص تغذیه مراجعه نمایید و درمان دارویی برای شما آغاز گردد.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha