2723

سلام خسته نباشید. من سه سال پیش که کنکور داشتم دچار حالت تهوع میشدم و البته صبح ها بیشتر.و هنوزم وقتی استرس دارم دچار تهوع میشوم و این ترس از تهوع در ذهنم باقی مانده و همش میترسم جایی بروم و تهوع بگیرم.البته وقتی درخانه و جای آشنا هستم حالم خوب است ولی میترسم به مهمانی یا مسافرت و رستوران بروم و غذا بخورم چون ترس از تهوع در ذهن من باقی مانده و باعث شده افسردگی بگیرم و نخواهم جایی بروم و از چیزی لذت نمیبرم.و آیا قرصی وجود دارد تا در آن شرایط استرسم را کنترل کند ؟؟ آیا معده من عصبی است یا اسید معده ام زیاد شده؟ لطفا کمکم کنید

اطلاعات تکمیلی

سن21جنسیتزنشغلخانه داروضعیت تاهلمتاهل
پاسخ مشاور

روانپزشک و رواندرمانگر

سلام

به نظر بنده شما دچار اضطراب هستید و مشکلی در معده وجود ندارد برای درمان اضطراب باید به روانپزشک مراجعه کنید اضطراب ممکن است به شکل های مختلف خود را نشان دهد که در شما باعث تهوع شده است.

توصیه می کنم مطلب زیر در خصوص اضطراب را مطالعه کنید:

اضطراب

به آخرین باری فکر کنید که واقعا مضطرب شدید. آیا مربوط به یک موقعت ناخوشایند نظیر حضور در جمع افراد غریبه یا مکان ناآشنا، نشستن در یک اتاق شلوغ یا نظیر آن بود؟

آیا همه فکرتان در مورد این بود که چه احساس بدی دارید و چقدر دلتان می خواهد از آن موقعیت بیرون بیایید؟

آیا متوجه شده اید که همه حواستان معطوف به اضطرابتان است و نمی توانید روی چیز دیگری در اطرافتان تمرکز کنید؟

اضطراب این کار را می کند و همه فرایند تفکر ما را تحریف می کند به طوری که کانون توجه ما منحصر به تهدید، خطر و درماندگی می شود.

شناخت_درمانی می تواند به شما یاد دهد که از خطاهای_شناختی مشخصه تفکر اضطرابیتان بیشتر آگاه شوید، به طوری که بتوانید افکار اضطرابی خود را زیر سوال برده و به سمت دیدگاهی سازنده تر در مورد موضوع اضطراب حرکت کنید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha