انواع پرده بکارت در زنان

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 4265 بازدید

سلام.  لطفا انواع پرده بکارت در زنان را توضیح دهید. ممنون

اطلاعات تکمیلی

سن۳۲جنسیتمردشغلکارمندوضعیت تاهلمجرد
پاسخ مشاور

مشاور مامایی و زنان

پرده بکارت از نظر نوع به 2 نوع تقسیم می شود

  1.  پرده بکارت ارتجاعی: که حین دخول پاره نمی شود، اما " کش " می آید و معمولا خونریزی ندارد. فردی که  با پرده ارتجاعی دخول داشته ، اما خونریزی ندیده است ، باید بداند، در معاینه امکان تشخیص دخول وجود دارد . چون درسته که پرده پاره نشده است . اما " کش آمده " و ظاهرش تغییر پیدا میکند .
  2. پرده بکارت غیر ارتجاعی: یعنی پرده ی بکارت قابلیت کش آمدن ندارد و با پارگی از بین میرود . پرده های بکارت غیر ارتجاعی ، حتما خونریزی خواهند داشت.

پرده بکارت از نظر جنس به شکل زیر تقسیم می شود

پرده بکارت حلقوی : در این نوع، پرده بکارت به شکل حلقه‌ای پیرامون ورودی واژن را پوشانده است و سوراخ گردی وسط پرده ایجاد شده است . اندازه ی این سوراخ بسیار متغیر است .
پرده بکارت سپتوم دار یا تیغه ای: پرده ای كه پل پوستی در طول ورودی واژن دارد.گاهی این پل شناسایی نمی شود و فقط باعث نزدیکی های دردناک می شود. گاهی برای اولین بار طی زایمان طبیعی دیده می شود
.پرده بکارت غربالی (سوراخ سوراخ): این پرده به طور كامل در عرض واژن كشیده شده و کاملا واژن را پوشانده ، اما سطح آن سوراخ سوراخ است. این سوراخها معمولا ریز هستند.
پرده بکارت  دندانه دار(شرابه ای ) : شبیه پرده حلقوی است با این تفاوت که کنره هایش نا منظم است. در واقع تفاوت این نوع پرده با پرده حلقوی یا گرد فقط در مضرس یا هفت و هشتی بودن لبه های حفره می باشد.پرده بکارت مسدود (بدون سوراخ) : این نوع پرده هیچ سوراخی ندارد و کاملا مسدود است.در دخترانی كه به سن بلوغ می رسند، در صورتیكه دارای پرده بسته باشند، خون قاعدگی پشت آن جمع شده و نمی تواند خارج شود در نتیجه باعث بروز درد می شود، اینگونه افراد باید به دكتر مراجعه كرده تا طی عمل جراحی و ایجاد برشی در سطح پرده، خون قاعدگی از آن خارج شود.

 

 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

انواع سوپ برای نوزاد 7ماهه

پاسخ سلام داخل سوپ از عدس، ماش و انواع سبزیجات نشاسته ای و غیر نشاسته ای می توانید کمک بگیرید

ضدآفتاب مناسب برای انواع پوست

پاسخ سلام عزیزم شما باید ضدآفتاب نوع فاقد چربی استفاده کنین . انواع پوستها برای پوست چرب مناسب نیست و مناسب پوستهای نرمال و خشک هست.

انواع شیرخشک

پاسخ با سلام و عرض ادب در رابطه با مصرف شیرخشک و تغییر آن با پزشک کودک مشورت کنید.

مصرف انواع کلم در بارداری

پاسخ سلام خانواده کلم، ترب رو به شکل پخته و میزان معمول مصرف کنید مشکلی نداره. هندوانه هم مشکلی نداره حتی به کاهش سوزش سر دل و همچنین بهبود عملکرد غده تیروئید هم کمک میکنه با احترام