با سلام و خسته نباشید.دختر ۱۵ماهه ای دارم که از ۸ماهگی شدیدا وابسته من است. طوریکه یک لحظه نمیتوانم از کنارش دور شوم. تا دنبال کاری میروم گریه میکند. به هیچ کدام از کارهایم نمیتوانم برسم. لطفا راهنماییم کنید

اطلاعات تکمیلی

سن۳۰جنسیتزنشغلخانه داروضعیت تاهلمتاهل
پاسخ مشاور

کاردرمانگر

مادر گرامی سلام.

معمولا وابستگی کودکان تا 3 سالگی نگران کننده نیست. اما برای شروع می توانید از این راهکارها استفاده کنید:
وقتی کودک به شما می چسبد، عصبانی نشوید.
در این اوقات، به یاد داشته باشید که کودک با شما بودن را بیشتر از هر چیزی دیگری در این دنیا ترجیح می دهد. دانستن این نکته کمک می کند تا شما احساس آشفتگی و پریشانی نداشته باشید. ابتدا ترس و اضطراب او را درک کنید و هرگز نگویید: راه پله که ترس نداره! تنها موندن که ترس نداره! چون از لحاظ فرزندتون ترس داره!!!
او را همراهی کنید، دستش را بگیرید و به او اطمینان خاطر دهید که  درکش کرده اید.
در موارد بعدی مثلا همان راه پله، پیشنهاد یک بازی دهید: "تو باید دوتا پله بری بعد اسم یک میوه بگی، من باید یک پله برم بالا و اسم یک حیوون بگم."
در دفعات بعدی، زمانیکه احساس کردید که آمادگی لازم را دارد،  به او بگویید: "من این پایین وایمیستم و تو برو بالا"، برای اینکه مطمئن باشد شما مراقبش هستید و همانجا ایستاده اید پیشنهاد یک همخوانی شعر دهید. یک شعری که هردو حفظ هستید را باهم بخوانید و او را تشویق به بالا رفتن کنید. شما بلندتر بخوانید که صدایتان را حتما بشنود. 

این یک نمونه و مثال بود. شما باید این تکنیک ها را در موارد مختلف تعمیم دهید و فعالیت ها رو گام به گام مستقل کنید. در همه موارد شما باید اعتماد فرزندتون رو جلب کنید و او متوجه شود که شما او را درک می کنید.
کسی را داشته باشید که در شرایطی که شما بیرون می روید کودک در نزد او نگهداری شود و بگذارید که باهم آشنا شوند و همه چیز را عادی جلوه دهید و سعی کنید گریه های کودک در شما تاثیر نگذارد زیرا اغلب والدین در این زمان احساس گناه و بی اطمینانی می کنند ولی بهتر است که آموزش جداشدن رو به کودک بیاموزید 
در آخر تا جایی که می توانید در این رابطه مطالعه و جستجو کنید. موفق باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha