پرخاشگری دختر سه ساله

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 1236 بازدید 3 تبادل تجربه

سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر محترم

دختر من سه سالشه فوق العاده دختر حساس و باهوشیه اما در ارتباط با بچهای دیگه خیلی پرخاشگره نه اینکه بی دلیل باشه چون اگه درحین بازی کردن کسی وسیله دخترمو برداره اینم به شدت عصبانی میشه و فقط جیغ میکشه اکثر وقتها دیدم که بچهای بزرگتر از خودش بخاطر اینکه به این رفتارش بخندن لجشو در آوردن خواستم بهم بگین چطور به دخترم یاد بدم به اعصابش مسلط باشه و بدون پرخاشگری از حقش دفاع کنه یه مشکل دیگه هم هست اینکه ما تا وارد یک جمعی میشیم دخترم بشدت بهم میچسبه و شروع میکنه نق  الکی میزنه بعد کم کم که بمونه واسش عادی میشه لطفا بهم راهکار بگین چطور دخترمو اجتماعی تر بار بیارم 

باتشکر

اطلاعات تکمیلی

سن۲۴جنسیتزنشغلخانه داروضعیت تاهلمتاهل
پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

 

با عرض سلام:

دوست عزیز مدیریت هیجانات به خصوص مدیریت هیجانات منفی از جمله مهارتهای ده گانه ی زندگی هستند که تمام افراد نیاز دارند که آنها را آموزش ببینند.این الزام در مورد کودکان دو چندان می شود. پیش نیاز این مهم این است که فرزند شما احساسات مختلف را بشناسد. این کار را با بازی و کشیدن صورتک های مختلف و... می توان انجام داد که البته قطعا چند جلسه ای به طول می انجامد و در حوزه ی تخصصی کار یک روان شناس کودک می باشد. اما به صورت کلی به شما پیشنهاد می کنم:

-برای تخلیه ی هیجاناتش از بازیهای حسی-حرکتی مثل شن بازی، آب بازی، شنا، رنگ آمیزی با رنگ و دست و.... کمک بگیرید.

-زمانیکه با کودکان دیگر درگیر می شود شما در این مواقع عصبانی نشوید و تند برخورد نکنید، بلکه به آرامی و باخونسردی کودک را از محیط و شرایطی که موجب عصبانیت او شده خارج کنید، در چشمان او نگاه کنید  وبا مهربانی و لحنی آرام به او بگویید این رفتارش را دوست ندارید.

- سپس زمانی که آرام شد و رفتار خوبی داشت به او بگویید که چقدر از این‌که درست رفتار می‌کند خوشحال هستید و به او به خاطر رفتار خوبش پاداش کوچکی بدهید.

- معمولا اگر از این روش استفاده کنید بعد از دو ماه به نتیجه می‌رسید پس به یاد داشته باشید که نمی‌توانید از کودک انتظار داشته باشید همین که یک‌بار با او در مورد مساله‌ای صحبت کردید او دیگر رفتارهای نادرستش را برای همیشه ترک کند.

-در مورد اجتماعی تر شدنش سعی کنید بیشتر در محیط های اجتماعی رفت و آمد کنید و معاشرتهایتان را بیشتر کنید.

سربلند باشید مثل شمشاد

تجربه شما

login captcha

پسر دوست منم اینجوریه. هر جا میره با داد زدن اونی که دوست داره رو میگیره.پسر من از بس این داد زده هر میخواد سریع میده بهش😞😞😞

👌👍

پسر منم این رفتارهارو داره متاسفانه