2723

سلامت خدمت مشاور محترم من اصلا بلد نیستم با دختر دوساله ام چه بازیهایی بکنم که به سنش بخوره. یا چه اسباب بازی هایی بخرم که به دردش بخوره؟ لطفا راهنمایی بفرمایید 

اطلاعات تکمیلی

سن۳۱جنسیتزنشغلخانه داروضعیت تاهلمتاهل
پاسخ مشاور

کاردرمانگر

مادر عزیز سلام.
در ابتدا تبریک میگم به شما مادر آگاه، که میدونید بازی باعث رشد صحیح فرزندتون میشه و به دنبال پاسخ سوال تون هستید.
کارت تصاویر مجموعه های مختلف (میوه ها، حیوانات، رنگ ها و ...) را برایش تهیه کنید.
کودک شما در این سن باید بتونه به تصاویری که اسم شون رو میشنوه اشاره کنه. مثلا شما تصویر چند حیوون رو روی زمینن بزارید و ازش بپرسید "پیشی کوو؟ هاپو کوو؟" یا تصاویر دیگه ای که اسم شون رو شما صدا میکنید.
از بین چند تصویر از یک مجموعه، باید حداقل اسم دوکارت رو به شما بگه. مثلا شما به کارت گربه اشاره کنید و بگید اسم این چیه؟
مثلا اگر اسم یک حیوون رو بلد نبود، شما با درآوردن صدای آن، نوع حرکت کردنش یا .. به حفظ کردن و تثبیت نام اون کارت کمک کنید. به این ترتیب سطح مسائل شناختی، ادراکی،  دایره لغات، اطلاعات عمومی و ... فرزند شما افزایش پیدا میکنه.
از نظر بازی حرکتی، شوت کردن توپ با یک پا را به او آموزش دهید. این حرکت را خودتون انجام دهید و کمکش کنید تا او تقلید کنه.
ادای خرگوش درآورید و باهم جفت پا بپرید.
بازی نخ و مهره براش تهیه کنید. مهره های سوراخ داری که یک نخ از سراخ همگی رد میشه و در نهایت به یک گردنبد یا دستبند تبدیل میشه. از این بازی انواع مختلفی وجود داره که در نهایت تفاوتی در اصل قضیه نمیکنه. چون هدف انجام حرکات ظریف دست برای تقویت مهارتهای دستی است.
در این سن، کودک در مرحله بازی نمادینه. مثلا یک دمپایی رو به گوشش نزدیک میکنه و مثل یک تلفن باهاش صحبت میکنه. مشکلی نیست و میتونید شما هم با او همراهی کنید.
مسئله آخر نقاشی ه. پیشنهاد میکنم از همین سن فرزندتون رو با مداد، ماژک، مدادشمعی و ... آشنا کنید. در سن 2 سالگی کودک شما باید خط خطی مایل به حلقوی داشته باشه.شما یک خط مستقیم از بالا به پایین بکشید و از فرزندتون بخواهید که تقلید کنه. 
امیدوارم تونسته باشم کمک تون کنم. موفق باشید

تجربه شما

login captcha

خیلی خیلی ممنون ازتون.