بی ثباتی شخصیت و تردید برای ازدواج

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 179 بازدید

27سالمه . مجردم. سابقه نامزدی ناموفق دارم

از ازدواج زده شدم بعد از بهم خوردن نامزدی پشیمان شدم. در حال حاضر میخوام دوباره کنکور بدم دو سه ماهه میخونم .آقایی اومده  شرایطش خوبه ازشون خوشم اومده یکم، ولی ترس دارم از اینکه چطوری میشه عاقبتم. نمیخوام خونه رو ترک کنم. از طرفی فشار خانواده و اطرافیان هم هست. میگن چرا ازدواج نمیکنی؟ بیزارم از خودم، چه برسه به بقیه. حال متغییری دارم. مدام به گذشته فکر میکنم. رابطه ام داره جدی میشه. من تحت فشار بودم و قبول کردم . ده روزه صحبت میکنم باهاش بنظر خوب میاد. خانواده ها آشنایی قبلی داشتن. فامیل نیستن ولی وصلت انجام شده قبلا بین خونواده هامون.

تحت درمان هستم 

اطلاعات تکمیلی

سنجنسیتزنشغلوضعیت تاهلمجرد
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

            سلام دوست عزيز✋🏻     

ممنون از اينكه ما را انتخاب كرديد  

 

*مهمترین قدم در انتخاب همسر و ازدواج موفق، رسیدن به خودآگاهی وطی کردن مراحل خودشناسی است.شما سعی كنيد  قبل از هر انتخابی، نقاط ضعف و قوت خود را به طور کامل بشناسید، هدف و ارزشهای زندگی تان را مشخص کنید و با شناسایی ملاکهای یك انتخاب موفق دست به 

انتخاب شايسته ای بزنيد . 

 فردی میتواند  بهتر برای ازدواج آماده باشد که مراحل پنجگانه بلوغ رشد جسمانی، عقلانی، اجتماعی،اخلاقی، عاطفی و روانی  را گذرانده باشد. البته نمیتوان این موضوع را نادیده گرفت که هیچ انسانی کامل نیست و باید فردی را انتخاب کنیم که تا حد ممکن به ایده آلهای ما نزدیك باشد و هیچ صددرصدی وجود ندارد.

 

اما راههايی كه ميتونه برای کنار آمدن با ترس از ازدواج  به شما كمك كنه :

-ابتدا برای خودتان مشخص كنيد كه دقیقاً از چه چیز می‌ترسید،بیشتر افراد از خود ازدواج نمی‌ترسند، بلكه از حواشی و احتمال وجود شكست در آن وحشت دارند. 

-تمام صحنه‌هایی كه باعث ایجاد ترس در شما می‌شود را مجسم كنید و سپس به این مطلب فكر كنید كه برای بهبود اوضاع چه قدمی می‌توانید بردارید.

 - از هر كسی كه در زندگی مشترك خود موفق است بخواهید تا اسرار موفقیتش را با شما نیز در میان بگذارد.

-تصمیم بگیرید كه آیا خودتان شخص مقابل را برای زندگی تا آخر عمر انتخاب می كنید و یا اینكه او فقط شما را انتخاب كرده و دیگران نیز شما را تشویق به انجام چنین كاری می‌نمایند؟

    -ببینید كه كدامیك از جنبه‌های ازدواج در نظر شما و در نظر طرف مقابل از اهمیت خاصی برخوردار است.

- هیچ لزومی ندارد كه هر ثانیه و هر روز از زندگی مشترک خود را در صلح و آرامش كامل سپری كنید: شما یک انسان كامل نیستید و شریكتان نیز چنین خصوصیتی ندارد.

-برای زندگی خود برنامه ریزی كنید،پیش از ازدواج بنشینید و تكلیف خودتان را با خودتان معلوم كنید. 

-در گفتگوهای صمیمی از او بخواهید كه پیرامون انتظارات، عقاید، باورها، زمانبدی و... برای شما بیشتر توضیح بدهد. هر چه بیشتر یكدیگر رابشناسید و مسائل مبهم كمتری در میان باشد، درصد موفقیت رابطه افزایش پیدا می‌كند. 

-در مورد قراردادهای پیش از ازدواج فكر كنید و پیرامون آنها با شریک خود گفتگو كنید. به تمام نقاط منحصر بفرد و فوق العاده ازدواج فكركنيد.

 

                                        موفق و شاد باشيد✌🏻

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

بی ثباتی رفتار همسرم

پاسخ با سلام و وقت بخیر خانم عزیز ببنید اینکه در اختلافات زناشویی این خیلی درست نیست همش یه طرف به قاضی برم و بگیم مشکل کجاست و چطور حل میشه در زندگی زناشویی ۵۰ درصد ؛۵۰ درصد هست هر کنشی منجر به واکنشی میش...

بی ثباتی عاطفی

پاسخ سلام دوست عزیز ممنون که نی نی سایت رو برای بیان مشکلتون انتخاب کردید. با توجه به مواردی که عنوان کردید نیازمند مداخله هستید که شرح حال کامل و اطلاعات بیشتری برای شروع کار نیاز هستش و به صورت مجازی میس...

بی ثباتی در تصمیم گیری و احوالات روحی مادر

پاسخ سلام دوست عزیز پدرتان برای شما بسیار عزیز است و می خواهید به او کمک کنید. بهترین کمک به حل ماجرا این است شما از این ماجرا پا پس بکشید و اختلافات زن و شوهری را از رابطه والد فرزندی جدا کنید. بسیار کا...

بی ثباتی و تنوع طلبی همسر

پاسخ سلام دوست خوبم اميدوارم خوب باشيد .مسئله ای كه مطرح كرديد و اطلاعات كه در مورد همسرتان داديد كلی است و برای مشاور بهتر نياز به اطلاعات تكميلی هست اما با همين موارد مطرحه لطفا با اين سوال فكر كنيد :آيا...