لرزش پا در نوزاد

123 بازدید 2 تبادل تجربه

سلام دختر من ۴ ماه و ۶روزه است، زمان شیردادن گاهی یکی از پاهاش میلرزه و اوایل که با دست نگه میداشتم دیگه نمیلرزید اما الان نگهش هم میدارم باز توو دستم چندثانیه ای میلرزه، دلیلش چیه؟

اطلاعات تکمیلی

سن۳۸جنسیتزنشغلخانه داروضعیت تاهلمتاهل
پاسخ مشاور

کاردرمانگر جسمی

سلام وقتتون بخیر. لرزش پا به دلیل ضعف عضلانی می باشد که کلونوس نام دارد. کلونوس به عنوان یک رفلکس کششی محسوب شده و انقباضات پشت سرهم و غیرطبیعی عضله به علت کشش‌های ناحیه دوک ماهیچه‌ای و تحریک گیرنده‌های آن است. اگر پا در حین شیر خوردن آویزان نباشد، کلونوس اتفاق نخواهد افتاد. و زمانی که پا وزن تحمل کند و دلبندتان روی پا بایستد مسئله ی لرزش حل خواهد شد. در صورتی که تاخیری در مراحل حرکتی کودکتان مشاهده کردید، حتما به یک متخصص مراجعه کنید. 

تجربه شما

login captcha

لرزش پا

سلام و خسته نباشيد خدمت آقای دکتر. پسر ۴ ماه ای دارم که چندبار دیدم مواقع خواب بیشتر یک پایش برای یه ثانیه میلرزه خواستم ببینم طبیعیه مشکلی نداره؟

@ترانه30

سلام وقتتون بخیر. در صورتی که لرزش پا فقط در خواب وجود داشته و تعداد دفعات تکرار آن زیاد نباشد و همراه با تاخیر در مراحل رشد حرکتی دلبندتان از قبیل گردن گرفتن، نشستن و... نباشد، مشکلی نیست. در سن کوچولوی شما باید توانایی گردن گرفتن را بدست آورده و شروع به غلت زدن کند.