2723

سلام و خسته نباشید. 

سه ساله ازدواج کردم شوهرم از اول بهم هم بی توجهی می‌کنه و هم‌نسبت به من بی محبت هست و من چندین بار بهش گفتم و اون هم هر سری فقط یک روز خوب میشه و باز هم همون آدم قبلی میشه. 

قبلا بچه نداشتم وقتم آزاد بود کارهای خونه رو انجام می‌دادم به خودم می‌رسیدم ولی الان بیشتر کارهام رو نمیتونم برسم واقعا خسته میشم و نیاز به توجه دارم ولی همسرم نسبت به این نیاز من کوتاهی می کنه لطفا راهنمایی کنید ممنون. 

اطلاعات تکمیلی

سن26جنسیتزنشغلخانه داروضعیت تاهلمتاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

دوست خوبم سلام
اول ازهمه باید بگم خیلی خوبه که نیازتون رو با همسرتون درمیون می گذارید. اما دو تا مسئله وجود داره . چطور نیازتون رو بیان می کنید . و نوع ویژگی شخصیتی همسرتان.
زمانی که دارید به همسرتان می گویید مراقب باشید خیلی آروم و بدون کنایه صحبت کنید و فقط در مورد نیاز خودتان نگویید وهمچنین اگر ایشون نیاز شما رو رفع نمی کنند شما همچنان وظیفه خودتان را انجام دهید.
بگویید یکی از نیازهای اصلی زنان محبت به صورت کلامی ایست. یعنی اگرهر چقدرهم توی عمل به من نشون بدی که من رو دوست داری بازهم من نیاز دارم از کلام تو بشنوم. واحتیاج به استمرار است. نگویید چند بار بهش گفتم پس باید دیگه خودش بدونه. با خلاقیت خودتان به انواع متفاوت بیان کنید اما هر بار با احترام صحبت کنید..
اما موضوع بعدی این است که شما روانشناسی زن و مرد و تفاوتشون رو بدونید. و همینطور خود همسرتان به طور خاص چه ویژگی دارد.
برفرض مثال مردان نیاز به قدرت. قدردانی شان بیشتر است تا نیاز به محبتشان. و یا ممکن فردی لمسی. بصری و سمعی باشد. درون گرا و برون گرا بودن فرد هم تاثیر گذار است . توجه کنید کسی که با یک ویزگی شخصیتی به دنیا می آید ، تغییر کمی خواهد کرد اما احتیاج به خواست  خود فرد دارد
 مسئله مهمی که وجود دارد از بیان نیازتون خسته و دلسرد نشوید.  شما خودتان الگویی مناسبی برای همسرتان باشید.
در مورد کودکتان تقسیم وظایف و همکاری کنید تا شما کمتر تحت فشار و استرس قرار بگیرید.
زمان های که همسرتان به نیاز شما پاسخ دادند. تشکر و قدردانی کنید تا متوجه شوند شما تفاوت رفتاریشون رو درک کردید.

پایدار باشید

تجربه شما

login captcha

سلام دوست خوبم من هم این مشکل رو با همسرم دارم و بارها گفتم اما همونه دوباره

ممنون از وقتی که گذاشتید.