ازدواج مجدد با اختلاف سنی 11 سال

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 115 بازدید

حدود دو سال از طلاقم میگذرد چند ماه بعد جدایی با آقایی آشنا شدم ۱۱ سال اختلاف سنی و یه فرزند پسر ۴ ساله دارد.. یک سال و ۲ ماهه باهمیم و یکبار خواستگاری اومده... همدیگرو خیلی دوست داریم و بارها و بارها از شرایط سخت زندگیمون واسه هم صحبت کردیم

اطلاعات تکمیلی

سن۲۱جنسیتزنشغلدانشجووضعیت تاهلمطلقه
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام
دوست عزیزآیا قبل ازاینکه ارتباط  تازه ای رو شروع کنید، رابطه ی قبلی تان و مشکلات مربوط  به آن تمام شده بود. یعنی شما با کوله باری از تجربه های تلخ حل نشده درونتان وارد رابطه ای دیگر شدید و یا توانسته بودید مسائل گذشته را مرهم ببخشید. این موضوع در مورد ازدواج دوم مهم است تا شما بتوانید بدون سوگیری از گذشته انتخاب بهتری داشته باشید. برای همین توصیه می شود تجربه های گذشته که معمولا تلخ هستند مانند دوره سوگ نیاز به زمان است تا فرد بتواند از آن دوران گذر کند.
در این مدت زمانی که با هم هستید به غیراز احساس دوست داشتن چقدر توانستید به شناخت منطقی وخوب از هم پیدا کنید....ابتدا باید در مورد اختلاف سنی تان صحبت شود.از نظر تفکر و هیجانات با هم هماهنگ هستید. مسائل فرهنگی. اختلافات و شباهت ها تون.ویژگی های شخصی تان. ارزشها و اولویتهای زندگی تان. مسائل اقتصادی. جنسی. سنتهای هر خانواده. . وابستگی هردوی شما نسبت به خانواده. راضی بودن خانواده ها برای ازدواجتان و مهارت های زندگی مثل کنترل خشم. حل مسئله. الگوی ارتباطی درست و...در مورد چالش های زندگی تان با هم صحبت کنید .

موضوع مهم دیگر فرزند خواستگارتان است... آیا قرار است با شما زندگی کنند... اگر بله شما آمادگی مادر شدن و تربیت فرزند را دارید. چقدر در مورد فرزند پروری اطلاعات دارید. مادر کودک قرار است ملاقات های داشته باشد یا خیر و... در مورد این موضوع به تفاهم  و درک برسید. زیرا گاهی بعد از ازدواج مشکلات در مورد کودک شروع می شود. بنابراین خیلی روشن در مورد حیطه وظایفتان به عنوان مادر و پذیرفتن کودک شما رو به (عنوان مادر جدید) صحبت کنید.(حتما قبل از ازدواج با روانشناس کودک مشورت کنید وآمادگی لازم را به کودک بدهید)
ببینید این که شما در مورد مشکلاتتان با هم صحبت کنید خوب است. اما مراقب باشید این موضوع حس دلسوزی و ترحم شما را برنانگیزد. گذشته هم را همزدن خیلی کمک نمی کند فقط کافی ایست علت طلاق و الگوی ارتباطی که هردوی شما با همسرانتان داشتید را بررسی کنید.و از آن تجربه ها استفاده کنید برای ساختن زندگی جدید تان.

درآخر پیشنهاد می کنم به مشاوره پیش از ازدواج مراجعه کنید. و برای اطلاعات بیشتر کتابهای در زمینه زوج مطالعه کنید

پایدار باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha