رفتار با شوهر عصبی و بد اخلاق

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 117 بازدید

سلام. من ۲۸سالمه و شوهرم ۳۱سالشه یه دختر سه ساله ام دارم اما واقعا عذاب میکشم چون شوهر بداخلاق و عصبی ای دارم اصلا به من توجه نمیکنه راحت ناراحتم میکنه بعد قهر میکنه حرفهای غیر منطقی میزنه دخترمو دعوا میکنه بعد عصبانی میشه چرا دعواش کرده کلا منو کنار گذاشته دیگه براش مهم نیست گریه کنم ناراحت باشم یا هرچی تو رو خدا راهنماییم کنید مثل زنها ۲۴ساعت باهام قهره. باورم شده دیگه دوستم نداره

اطلاعات تکمیلی

سن۲۸جنسیت زنشغل خانه دار
وضعیت تاهلمتاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

دوست عزیز سلام
در توضیحات شما دو مشکل را مطرح کردید. بد اخلاقی و عصبی بودن همسر. بی توجهی به شما و فکر می کنید همسرتون دیگه دوست تون نداره.
در مورد بد اخلاقی همسر... آیا قبل از ازدواج هم به این شکل بودن. چه چیزی بیشتر موجب عصبانیتشون می شود. شما چه واکنشی نشان می دهید. در مورد خشم باید دید علت چیست گاهی ازعدم مهارت کافی برای کنترل خشم است. گاهی آموزشهای تربیتی والدین.و مشکل در کنترل کردن تکانه هاشون دارند. اگر علت بررسی شود بهتر می توان به همسرتان کمک کرد. در مورد تغییر رفتارکه  به خود همسرتان بستگی دارد آیا تمایل به تغییر و رسیدن به آرامش درونی دارند یا خیر. اما شما به عنوان همسرشان می توانید نقش موثری داشته باشید.
ابتدا در این مورد که این مسئله داره شما رو اذیت می کنه صحبت کنید (در حین صحبت کردن طوری نباشد که همسرتان احساس کند دارد مورد بازجویی قرار می گیرد. ملایم با احترام احساس خود را بگویید. مثلا عزیزم می خوام در مورد عصبانیت و واکنشهات با هم صحبت کنیم چون این موضوع داره روی رابطه مون تاثیر می گذاره). از خودشان کمک بخواهید تا علت را بررسی کند چه چیزی تو رو خیلی بهم میریزه...تو چه موقعیت های.. دوست داری چی تغییر کنه و.. حالا با توجه به شرایطی که بیان می کنند چه کاری می شود کرد برای جلوگیری از خشم.و از شما چه انتظاراتی دارند. و سپس شما در مورد احساس خودتان . نیازها و انتظاراتتان بگویید و پیشنهاداتی در مورد ببهتر شدن روابط.
 می توانید پیشنهاد دهید.ابتدا از موقعیت و اتفاقی که باعث می شود تا عصبانی شود جلوگیری کند. چند دقیقه به خودشان زمان بدهند سریع عکس العمل نشان ندهند.محل را ترک کنند. یک لیوان آب بنوشند. یک بالشت بردارند و به روی آن مشت بکوبند و یا هر کاری که میتونه مخصوص خودشان باشد. شما در مواقعی که فکر می کنید ممکن کنترلشان را از دست بدهند کمی خود داری کنید اجازه دهید اوضاع به حالت اول خودش برگردد سپس در مورد موضوع صحبت کنید.
در مورد قهر کردن ....متاسفانه خیلی اززوجین در مواقع مواجه شدن با مشکلات روش اجتناب کردن را انتخاب می کنند. و احتمالا از این روش جواب میگیرند. به همسرتان بگویید بیا با هم قرار بزاریم هر وقت با مشکلی مواجهه شدیم .یه فرصت زمانی کوتاه بهم بدیم بعدش در موردش صحبت کنیم.حالا ممکن به تفاهم برسیم یا نه ممکن احتیاج باشه بیشتر در موردش صحبت کنیم. تفاوتش اینه که این روش ما رو بیشتر بهم نزدیک میکنه اما قهر کردن باعث میشه ما از هم دورتر بشیم و یک موضوع حل نشده در ذهنمون بمونه.
در مورد توجه کردن... باید بگم وظایف اصلی زوج ها توجه به نیازهای هم و رفع آنهاست. و هردونفر باید اینکارو انجام دهند. آیا هردونفرتان به این موضوع آگاهی دارید. چقدر شما به عنوان همسر همچنان وظایف همسری خودتان را بعد از مادر شدن انجام می دهید. چقدر در مورد نیازهای خودتون با همسرتان صحبت کردید یعنی بگویید من نیاز به توجه. محبت. احترام و.. دارم  . تو چه نیازهای داری؟.... من انتظار دارم به عنوان یک زوج در جهت رفع نیازهامون قدم برداریم.
در طول هفته با هم جلساتی رو داشته باشید . قدردان زحمات هم باشید. احترام گذاشتن به هم را به یکدیگر بیاموزید.
کتاب  5 زبان عشق را مطالعه کنید.
پایدار باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha