ناسازگاری و اختلاف با همسر

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 126 بازدید

سلام من 41 و همسرم 48سالشه، 10ساله ازدواج کردم و راضی به بچه دارشدن نیست، باخانوادم قطع رابطه کرده چون باب میلش نیست. من کرج زندگی میکنم وخانوادم اصفهان ،مدام هرهفته باید برم مهمونی خانواده خودش، بادخترها و زن های فامیلش خیلی گرمه کلا محلم نمیزاره. ترکی باخانوادش صحبت میکنن و معمولا برنامه زندگیمو، خانوادش و اون باهم مشورت میکنن.میگن کار میکنی، خونه داری بلد نیستی، برای خرید لوازم با خانوادم برو، حقوقم از لحظه شروع عقد به کارت مشترک میریختیم اما اون برای خانوادش هزینه میکنه، درحقیقت برای شروع زندگی وسایل خونه خودش باخانوادش میرفت، باغ خریدیم شهر دیگه که تابستان هرماه 10روز میریم وخانوادشومیاره و خرجمون بالای 1میلیون میشه، قبلا نامزدش که دوستش داشته فوت میکنه، اما گفت من الان قلبم جا برای تو داره،دیگه خسته شدم چطور میتونم طلاق بگیرم ؟ مهریم 14سکه بهارآزادی، متاسفانه برای بچه‌های فامیل هزینه میکنه کلا اینقدر حواسش به فامیله و دوستاش که درکم نمیکنه، زیاد اهل نزدیکی نیست میگه من نگاهت میکنم لذت میبرم. اهل تفریح فقط با خانوادشه هرجا میریم حتی رستوران باید از خانوادش باشن به من که میرسه مواظب هزینه ها باش اما برای دیگرون ولخرجه. بخاطر مهربونیش همه سواستفاده میکنن، اگر بتونه با پول و وقتش میره کمکشون، یه بار گفتم طلاق، گلومو فشار داد و اومدم توو اتاق در اتاق رو شکوند و گفت آبرومو نبر، اهل گفتگو نیست بحث میکنه سرم داد میزنه.

اطلاعات تکمیلی

سن41جنسیتزنشغلکارمندوضعیت تاهلمتاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست خوبم
متوجه هستم چه احساسی رو تجربه می کنید.
بچه دار شدن جزو مواردی است که باید قبل ازازدواج با هم صحبت کنید و به توافق برسید. نمی شود یک نفر را مجبور به بچه دار شدن و یا نشدن کرد.نمیشود هم یک زوج نظر خودش را به همسرش تحمیل کند. در این مورد باید صحبت کنید اما ابتدا نیازاست مسائل دیگه ای زندگی تان را حل کنید.
با توجه به توضیحاتتون همسر شما در تعهد و مسئولیت پذیری نسبت به زندگی خانوادگی خودش مشکل دارد. بیشتر زوج ها به این بینش نرسیدند که بعد از ازدواج همه هزینه ها.رفاه روانی جسمی. زمان و.. ابتدا برای همسرش است سپس برای افراد دیگر.
و گاهی همسران افکار اشتباهی مبنی بر اینکه اگر من به خانواده ام نرسم به این منظوراست که آنها را رها کردم و سپس احساس گناه به سراغشون می آید. که احتمالا همسر شما هم همین خطای فکری را دارد.

همه این موارد نیاز است همسرتان به این بینش برسد .اما با توجه به ویژگی شخصیتی همسرتان و خصوصیات شخصی خودتان به تنهایی نمی توانید مسائل تان را حل کنید .زیرا تا به حال روابط شما طوری بوده که ایشون سلطه گر بودند و شما سلطه پذیر. برای شکستن این سبک ارتباطی غلط نیازاست به تغییررفتاری هر دوی شما.

اگر یکبار در مورد طلاق صحبت کردید و با همچین واکنشی از طرف ایشون مواجهه شدید به احتمال زیاد همسرتان خیلی روی این موضوع حساسیت دارند. توصیه می کنم از این موضوع به عنوان یک تهدید استفاده نکنید. اما می توانید کمک بگیرید تا ایشون را راضی کنید با هم به روانشناس مراجعه کنید.
در مواقعی که همسرتان آروم هستند و شرایط خوبی برای صحبت کردن دارید باهاشون صحبت کنید .  بدون کنایه وعصبانیت در مورد شرایط و اتفاقات موجود بگویید. برفرض مثال من هم مثل تو دوست ندارم زندگی مون خراب بشه. و دوست دارم توو شرایط بهتری زندگی کنیم. اگر توهم می خواهی زندگی مون به شکل بهتری ادامه پیدا کنه بیا با هم بریم پیش یک مشاور و کمک حرفه ای بگیریم.

اما در مورد حقوق و مسائل دیگه... باید بگم خودتان هم نقش مهمی داشتید. می توانید مبلغی از حقوق تان را برای خودتان بردارید خرج کنید و یا پس انداز کنید.
در مورد خواسته ها و نیازهاتون روراست و جراتمند صحبت کنید. مثلا این ماه باید برم کتر.آرایشگاه و نیاز به یک کیف دارم و..
تفریحات دونفره برای خودتان ترتیب دهید... مثلا اگر یکبار با خانواده همسرتان بیرون می روید یکبار تماس بگیرید باهم بریم رستوران و..
و در نهایت به یک زوج درمانگر مراجعه کنید.
پایدار باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

ناسازگاری با مادرشوهر

پاسخ سلام همراه عزيز ✋🏻ممنون از اينكه مارا انتخاب كرديد از نوشته های شما مشخص است كه رابطه خوبی با همسرتان داريد و همديگر را دوست داريد .بنابراين اجازه ندهيد كه مشكلات خانواده بر روابط شما تاثير بگذارد . ...

ناسازگاری دخترم با دخترعموش

پاسخ با سلام این اتفاق بین بچه ها زیاد میفته. اگر بچه ها رو تشویق کردید که با هم بازی کنن و جواب نگرفتید بهترین راه اینه که خودتون به عنوان یک عضو وارد بازی بچه ها بشید و اونها رو دور خودتون جمع کنید و با ...

ناسازگاری های دختر پنج ساله

پاسخ سلام وقت بخير. برای شب اداری كودک پنج ساله توصيه ميشود ابتدا به پزشک ارولوژی برای معاينه مراجعه كنيددر صورت سلامت جسمی به روانشناس كودک مراجعه كنيد. امكان شب ادراری ميتونه از لحاظ روانی باشد. برای واب...

ناسازگاری با خانواده همسر

پاسخ سلام دوست عزيز ميتونم بفهمم چقدر تحت فشار هستيد واقعا اين توقع زياد ازار دهنده است .متاسفانه گاها افراد محبت ديگران را وظيفه ميدانند و دچار سو برداشت ميشوند شما در يك خانه زندگي ميكنيد قطعا بي احتر...