راهکارهای درمان وسواس فكری

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 45 بازدید

سلام خسته نباشين

من يه مدته وسواس فكری گرفتم مدام به كارهای روز مره ای كه انجام ميدم فكر ميكنم و مثل خوره اعصابمو ميخوره چيكار كنم بی اهميت باشم فكر نكنم؟

اطلاعات تکمیلی

سنجنسیتزنشغلدر حال تحصيلوضعیت تاهلمتاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیز

ممنونم از اینکه ما رو انتخاب کردید.

دوست عزیز اینکه شما دچار وسواس هستید یا خیر را باید متخصصی تشخیص دهد.

پیشنهاد می کنم اول از همه با روان شناس و مشاوری به صورت حضوری در ارتباط باشید.

ممکن است گاهی فکر درگیر موضوعاتی شده باشد مثلا اتفاقی افتاده باشد که فکرشما را درگیر کرده باشد

.

به طور کلی هرچه بیشتر سعی کنید در باره چیزی فکر نکنید، در نهایت بیشتر به آن فکر خواهید کرد. می توانید همین حالا این را امتحان کنید: سعی کنید به مدت 60 ثانیه به یک فیل صورتی فکر نکنید! به احتمال زیاد اولین چیزی که به ذهن شما می آید آن چیزی است که سعی می کنید به آن فکر نکنید؛ یعنی یک فیل صورتی . زمانی که آدم ها در می یابند که نمی توانند از افکار ناراحت کننده اجتناب کنند، به فکر راه حل های دیگری برای کاهش اضطراب میافتند.



یکی از روش های درمان وسواس، درمان رفتاری شناختی است.



هدف این روش درمانی این است که فرد یاد بگیرد اضطراب خود را بدون انجام رفتارهای وسواسی کنترل کند . در این درمان شما راهبردهایی نظیر تمرین های آرام سازی و شیوه های تفکر را که باعث کاهش اضطراب می شوند یاد خواهید گرفت . هم چنین در این نوع درمان می آموزید که اگر به جای اجتناب از افکارتان با آنها مواجه شوید، آن ها کنار می روند. .

پیشنهادهایی برای مقابله با افکار وسواس گونه:


 تا می توانید خودتان را مشغول و سرگرم کنید: اعمال وسواسی زمانی بیشتر بروز می کند که فرد زمان های زیادی بیکار است. بنابراین سعی کنید زمان های بیکاری خود را با فعالیت هایی که ذهنتان را درگیر می کند پر کنید.

  از تنهایی اجتناب کنید: زندگی در جمع و ارتباط با کسانی که دوست شان داریم یکی از راه هایی است که می تواند به حل این موضوع کمک کند.

  اراده تان را تقویت کنید: اجازه ندهید افکارتان، اختیار شما را به دست گیرد. برای این کار با تکنیک های افزایش تمرکز و اراده به خودتان کمک کنید.

شاد و پیروز باشید

 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha