2723

رفتار بد شوهر با همسر

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 85 بازدید

سلام.خسته نباشید. من و شوهرم هر وقت دعوا میکنیم من باید برم سمتش، چه اون مقصر باشه چه من. من مجبورم برم سمتش .چون هر وقت قهریم، زندگی رو به کامم تلخ میکنه و اصلا نمیزاره بیرون برم.اگر کلاسی چیزی هم داشته باشم نمیزاره برم و حتی یه قرون پول هم بهم نمیده. بخاطر همین من مجبورم برم و پا پیش بزارم و خیلی اوقات هم وقتی پیش قدم میشم با من مثل یه آشغال رفتار میکنه‌. من امروز کلاس آموزش رانندگی داشتم و دیشب با هم سر یه موضوعی بحث کردیم و من دیشب چندین دفعه به سمتش رفتم  و اون پسم زد. دیشب حالم خیلی بد بود بخاطر اینکه باید مثل زن های خیابونی رفتار کنم از خودم بدم اومد و رفتم توی هال و کلی گریه کردم. هر چقدر هم توی خوشی هامون بخوبی باهاش صحبت میکنم،فایده نداره. تو رو خدا راهنماییم کنین که چکار کنم که این اخلاق رو کنار بزاره‌. حالم خیلی بده

اطلاعات تکمیلی

سن۱۸جنسیتزنشغلخانه داروضعیت تاهلمتاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیز 

ممنونم از اینکه ما رو انتخاب کردید.

کاملا درکتون می کنم دوست عزیز 

وقتی ۲ نفر با هم قهر می‌کنند یعنی یکی از ۲ طرف یا هردو، مهارت حل مساله را بلد نیستند. یا از رو به رو شدن با آن می‌ترسند. قهر کردن مربوط به دوران سنی ۵ تا ۹ سال است؛ یعنی زمانی که افراد هنوز از لحاظ رشد‌شناختی توانمندی‌های استدلالی را به‌طور کامل کسب نکرده‌اند و نمی‌توانند مسائل خود را از طریق استدلال منطقی حل کنند. به همین دلیل قهر کردن یک نقطه ضعف تلقی می‌شود و افرادی که بیشتر این رفتار را دارند باید به ضعف خودشان در مهارت‌ها و اشکالاتی که دارند، واقف باشند.

از دو زاویه می توان به موضوع قهر همسران پرداخت؛ اول این که چرا اصولاً همسر شما قهر می کند و دوم این که شما در برابر رفتارهای او باید چه واکنشی نشان دهید.قهر، نوعی واكنش طبیعی است كه به صورت ژنتیكی یا سرشتی و یا محیطی و یا الگوبرداری از نزدیکان و خویشاوندان به افراد منتقل می شود تا جایی كه افراد در موقعیت هایی كه با ناكامی و خشم مواجه می شوند یا به نیازهای مطلوب خود دست نمی یابند به اشكال متعددی به قهر متوسل می شوند. قهر رفتاری است که ریشه در یک عاطفه و هیجان منفی، توام با خشم دارد و بسته به شدت و ضعفش، طول می کشد.

گفتگو کنید

همیشه سعی کنید درباره مشکلی که با همسرتان دارید، با او صحبت کنید حتی اگر ظاهراً به حرف شما گوش نمی کند. می توانید برای او یادداشتی بگذارید یا پیامکی بفرستید. در ضمن از مردها در بیشتر مواقع انتظار جواب نداشته باشید چون مردها به ندرت به اشتباه خود اعتراف می کنند. شاید علت این که همسر شما قهر می کند این است که فکر می کند نمی تواند در صحبت با شما پیروز شود یا به نتیجه دلخواهش برسد. برای این که بتوانید همسرتان را برای صحبت کردن با خودتان درباره مشکلات قانع کنید ابتدا سعی کنید به طور کامل به صحبت های او گوش کنید. در این مرحله از خودتان هیچ دفاعی نکنید یعنی سعی نکنید قضیه را توضیح دهید یا حتی نخواهید از ناراحتی همسرتان با این توضیحات کم کنید. از ناراحت شدن همسرتان نترسید، او هم حق دارد گاهی، حتی به اشتباه ناراحت شود. ابتدا همسرتان باید متوجه شود که شما به حرف های او گوش می کنید. خود این کار یعنی گوش کردن، هنر بزرگی است که افراد کمی قادر به انجام آن هستند. وقتی صحبت های همسرتان تمام شد بهتر است در همان موقعیت چیزی در دفاع از خودتان یا برای حل قضیه نگویید و آن را به موقعیت دیگری موکول کنید و اگر نمی توانید تا آن موقع صبر کنید از همسرتان بپرسید که آیا دوست دارد شما در جواب حرف هایش چیزی بگویید یا نه. اگر خواست برایش توضیح دهید.

نترسید از این که گاهی در بحث ها محکوم شوید یا همسرتان حرف شما را درست متوجه نشود. باز هم در آینده فرصت این را خواهید یافت که درباره آن حرف بزنید شاید وقتی که هیچ کدامتان عصبانی یا ناراحت نیستید و می توانید خوب به حرف های هم گوش بدهید.

و در آخر سعی کنید حتما مهارتی یاد بگیرید که بتوانید با آن برای خود درآمد زایی کنید و پولی پس انداز داشته باشید تا از این طریق عزت نفستتان افزایش پیدا کند و احساس بدی نسبت به خود نداشته باشید.

مشاوره حضوری با وجود همسرتان می توتند کمک بسیاری به شما بکند.

موفق باشید 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha