سلام .من نزدیک به دو سال و نیم تا سه ساله که ازدواج کردم اوایل همه چی خوب بود اما نزدیک به ۶ یا ۷ ماهه که دیگه رابطه مون مثل قبل نیست. همسرم زیاد دوست نداره که باهم باشیم و حتی وقتی من ازش تقاضا می کنم همیشه تقاضامو رد میکنه و میگه امشب خسته ام یا وقتش نیست یا ضعیف میشم... این در حالیه که ما از لحاظ عاطفی هیچ مشکلی با هم نداریم و خیلی هم همو دوست داریم اما نمیدونم چرا توی رابطه اینطوری شده😔

من همه روش ها رو امتحان کردم به خودم میرسم اما دیگه کم کم دارم خسته میشم و حالم از اینجور چیزا به هم میخوره.

لطفا منو راهنمایی کنید خیلی ناامید شدم هر وقت بهش فکر میکنم کلی گریه میکنم

پاسخ مشاور

روانشناس و مشاور

سلام
در طول زندگی زناشویی خصوصا بعد از سپری شدن مدت زمانی پس از ازدواج افت تمایل و یا کم شدن روابط تا حدودی شایع است و این مساله برای خیلی از زوج ها اتفاق می افته و نباید باعث بهم ریختگی شما بشه. بدونید که شما تنها زوجی نیستید که این حالت ها رو تجربه میکنید و می تونید به خوبی از این دوره عبور کنید.
اما نحوه برخورد شما با این حالتها بسیار مهم است. هر چقدر پافشاری و استرس بیشتری داشته باشید و فضا رو متشنج ببینید مشکلات بیشتر و عمیق تر خواهد شد.
در قدم اول بایستی دقیقا ببینید که ریشه مشکل کجاس امروزه استرس ها و فشار کار روزانه همچنین فشار کار و دلمشغولی افراد برای از بین نرفتن انرژی و ذخیره اون برای روز کاری بعد و .... باعث بروز چنین رفتار هایی نیز می شود. اما ممکن است دلایل دیگری نیز وجود داشته باشد که ما از آن ها  بی اطلاع هستیم در نتیجه شما بایستی در قدم اول در فضایی خالی از تشنج و برخورد، کاملا دوستانه و صمیمی نیاز ها و انتظارات خود را بیان کنید . یادمون باشه بیان این احساس ها و نیاز ها اصلا چیز بدی نیست و اتفاقا بسیار هم مفید است. در درجه دوم هم زمان با بیان نیاز ها احساس های خود را هم بازگو کنید به این معنی که توضیح بدید رفتار های او چه احساس هایی رو در شما بوجود میاره ( سردی، خواستنی نبود و ...) در مورد احساس های خود صادق باشید و اون ها رو خیلی صمیمی بین کنید . در صورتی که توافق داشتند برای از بین رفتن و یا پیشگیری از بد تر شدن اوضاع به یک دکتر متخصص ارولوژ و یا سکس تراپیست مراجعه نمایید.
شاد و پیروز باشید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha