اختلافات خانوادگی با مادرشوهر و همسر

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 239 بازدید

سلام. من پنج ساله ازدواج کردم بصورت سنتی. مادرشوهرم بااینکه خودشون منو واسه پسرش انتخاب کردن ولی ازهمون روز اول سرخریدو....تو زندگیمون دعوا انداختن چون ازعروس اولش بشدت بدشون میومد و مخالف ازدواجشون بودن این روهمسرم تاثیرگذاشته بود.منم بشدت به همسرم وابسته بودم و همسرم همش منو مجبور میکرد باب میل خانوادش رفتارکنم ولی من هرکاری میکردم بازصداشون درمیومدهمه جوره بهشون محبت میکردم طوریکه از من سواستفاده میکردن و راحت به من همه چی میگفتن کنایه منم هرسری میرفتم خونشون میومدم خونمون با شوهرم حسابی دعوا میکردیم به حدی که این دعوا دیگه حریم وحرمت برامون نذاشت کار به کتک کاری تحقیرفحش خلاصه الان زندگیمون طوری شده دیگه نه محبتی مثل سابق بهم داریم نه حریمی بینمون مونده نمیدونم چیکارکنم دیگه هر چقدر واسه زندگیم تلاش کنم زیاد فایده نداره همسرم کاملا عوض شده منم خسته شدم الانم باخانوادش قطع ارتباطم 

پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام.
دوست عزیز من کامل احساس شما رو درک می کنم ولی با نا امیدی نمی توانید کاری پیش ببرید و به خودتان و زندگی زناشویی  تان کمک کنید. یاس وامید مخل بهبود روابط است.
کسی حق بی حرمتی وبی احترامی به کسی را ندارد اما مسئله ای که توجه من رو به خودش جلب کرد این بود که شما در مورد مشکلاتتون با خانواده همسرتون. با همسرتان درمیان می گذاشتید و مشکلات تان را با خودشان حل نمی کردید. متوجه هستم که به گفته خودتان همسرتان شما را مجبور به اینکار می کرد . اما متاسفانه یکی از اشتباهات خانم ها این است که اختلافاتشان را با دیگران حل نمی کنند اما توقع دارند همسرشان این کارو انجام بدهد قطعا که حمایت از همسر جزو وظایف شوهران است. اما وقتی یک طرفه دعوا خانواده همسر باشد اوضاع کمی فرق دارد.
مسئله ای که زوجها رعایت نمی کنند این است که در مواقع اختلاف به جایی اینکه در مورد رفتار هم صحبت کنند شخصیت هم را زیر سوال می برند.
شاید حریم ها شکسته شده باشه اما با همت وتلاش تون می توانید رابطه رو بازسازی کنید .
توصیه می کنم  یکبار خیلی واضح ومنطقی با خانواده همسرتان  و یا خود همسرتان در مورد مشکلات به وجود آمده صحبت کنید.و در مورد احساس و مشکلاتی که به وجود آمده بگویید.اگراحساس می کنید جایی که شما مقصر بودید بابت آن عذرخواهی کنید.
شرایطی محیا کنید که هر دو از نظر روانی آمادگی پذیرش ودرک متقابل را داشته باشید..در یک محیط خلوت روبروی هم بشینید و یک کدومتان شروع کند به صحبت در مورد خودش.مشکلات واحساس های که دارد بگویید البته مواردی که بیشتر خودش مسئول آن است نه طرف مقابل (از توهین.کنایه .بی احترامی خودداری کنید).طرف مقابل خوب گوش دهد.در مواقع لزوم همدلی کند. قضاوت نکند.وسط صحبت های همسرش نپرد.و سپس نسبت به چیزهای که شنیده بازخورد دهد طوری که کسی که داشته صحبت می کرده متوجه شود که طرف مقابل درکش کرده...وبعد نقشتان را جابه جا کنید....شاید ابتدا این تمرین خیلی مفید به نظر نیاد. اما وقتی شروع کنید ومدام تکرارش کنید می توانید نتیجه آن را ببینید.
درمورد نیازهای هم صحبت کنید و جزو وظایف اصلی زوج ها برآورده کردن این نیازهاست( نیاز اصلی زنان محبت وتوجه. وصمیمیت و.. نیاز اصلی مردان احساس قدرت. دوست داشته شدن.احترام و.. است)
در مواقع خشم وعصبانیت خودتان را کنترل کنید وبه هیچ وجه درآن زمان با هم صحبت نکنید تا منطق جای خود را به هیجان منفی بدهد...زیرا در زمان عصبانیت امکان هرنوع حرف ویا رفتاری هست...بنابراین برای جلوگیری از بی احترامی خودتان جلوی آن را بگیرید.
به همسرتان در مورد حق وحقوق انسانی هرکس صحبت کنید...مثلا همانطور که همه انسانها بی احترامی وکنایه شنیدن را دوست ندارند من هم متقابلن همینطورم..نه به خودم اجازه می دهم به کسی توهین کنم نه اجازه میدهم کسی به من توهین کند در این مورد جراتمند عمل کنید اما با احترام صحبت کنید حسن نیت تان در برابر خانوادش در عمل نشان دهید.
پیشنهاد می کنم با همسرتان از یک زوج درمانگر کمک حرفه ایی بگیرید

پایدار باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

اختلافات زناشویی بین همسران

پاسخ سلام دوست عزیز ممنونم که جواب سوالا رو دادید بابت تاخیر پیش آمده از شما معذرت می خوام پیشنهاد می کنم مشاوره حضوری تشریف ببرید زیرا در حال حاضر رابطه همسری شما بیمار شده است و شما اگر مریض جسمی باشید...

ازدواج با اختلافات فرهنگی زیاد

پاسخ دوست عزیز سلام بهتون تبریک میگم که کاملا منطقی داری‌ با قضیه برخورد میکنی و همونطور که خودتون اشاره کردید تفاوتهای زیاد میتونه زمینه ساز مشکلات بعدی باشه. مرحله ی شناخت کاملا به همین موارد مربوط میشه....

ازدواج اختلافات طبقاتی

پاسخ سلام دوست عزیز شما در ۱۵سالگی ازدواج کرده اید و زود هم‌ بچه دار شدید توجه به اختلاف طبقاتی و فرهنگی برای قبل از ازدواج است ‌اشاره ای به مشکلاتی که با همسرتان دارید نکردید. در هر ازدواجی زوجین در بسیا...

مدیریت و حل کردن اختلافات در دوران آشنایی

پاسخ سلام دوست عزیز ممنون که ما رو برای درمیون گذاشتن مشکلتون انتخاب کردید. موردی که در مورد خودتون گفتید سیاست نیست بلکه یکی از موارد مهارتهای دهگانه زندگی به نام مهارت مدیریت خشم هستش که شما به اندازه ی ...