عوارض اضطراب و عصبانیت

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 37 بازدید

سلام من مدتیه وقتی که ناراحت یا عصبانی میشم دست و پام سست میشه قلبم تند میزنه حالت تهوع میگیرم و سرم و دست و پام درد میگیره بدنم ضعف میکنه و نمیتونم کاری انجام بدم تا یکی دو روز هم حالم بده و همش فکرهای منفی میاد سراغم و چون کسی رو برای درد و دل ندارم موضوع رو تو ذهنم میگردونم و بزرگش میکنم و از همه متنفر میشم دیگه از این وضع خسته شدم برای خلاصی از این وضعیت چیکار کنم?

پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام.
دوست خوبم تمام علائمی که ذکر کردید ، علائم خشم وعصبانیت است.
احتمالا یا الان در وضعیت روحی خوبی نیستید یا به طور مداوم با مشکلی دسته و پنجه نرم می کنید که  راه حلی برای آن پیدا نکردید.
برای اینکه بدانید در چه موقعیت های چه افکار منفی دارید یک جدولی برای خودتان درست کنید که شامل موقعیت. افکار. احساس. حس های بدنی.رفتار است .. یک هفته این جدول را پرکنید تا با افکار خود و خطاهای شناختی آشنا شوید ...روان شناسان معتقد هستند  زمانی که موقعیت و یا حادثه یکی است اما عکس العمل آدم ها متفاوت است این به خاطر برداشت وافکار ما نسبت به آن موضوع است. وقتی بدانید کجایی افکار وبرداشت شما به زندگی دچار خطا شده می توانید روی آن کار کنید.
بنابراین ابتدا به دنبال علت باشید. 
برای اینکه جلویی افکار منفی خود را بگیرید می توانید به افکار خود فکر کنید.ببینید الان این فکری که داره از ذهن من میگذره چه کمکی بهم می کنه..چه سود و چه ضرری داره. سبک وسنگین کنید.و اگر کاری براش می توانید انجام دهید بدهید اگر نه رهاش کنید
درمواقع عصبانیت ریلکسیشن و تمرینات تنفس عمیق را انجام دهید.
بنویسید...هرفکر و احساسی که دارید روی کاغذ بنویسید سپس مچاله کنید.
یک عدد سیب و خلال دندان بردارید نسبت به هرکس که خشم دارید علت را بگویید وخلال را داخل سیب بزنید این تمرین برای تخلیه هیجانی خیلی خوب است.
ذهن ما در یک لحظه و زمان به طور عمیق فقط به یک چیز می تواند فکرکند.. توجه تان را به چیز دیگری بدهید.
به کارهای مورد علاقه تون بیشتر توجه کنید (در واقع کودک درونتان را نوازش کنید).
ازکاه کوه نسازید...مسائل را همانطور که هستند در نظر بگیرید اجازه ندهید ذهن شما، شما رو کنترل کند شما افسارآن را به دست بگیرید و به هر کجا که می خواهید ببرید.
فاجعه سازی نکنید و تصور مثبتی نسبت به خودتان داشته باشید...وقتی تصور ذهنی شما از خودتان یک فرد قوی ومحکم است بهتر می توانید در برابر مشکلات باایستید.
برای خودتان زمان تعیین کنید مثلا در طول روز دوتا ده دقیقه مشخص کنید فقط به فکرهای منفی که دارید فکر کنید. و بعد از آن هرزمان خواست مجدد به ذهنتان بیاید اجازه ندهید  وبه خودتان بگویید الان وقتش نیست.
ورزش کردن باعث می شود تخلیه هیجانی خیلی خوبی اتفاق بیفته وهم احساس خیلی خوبی داشته باشید توصیه میکنم جزو برنامه های زندگی تون بگذارید.

پایدار باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha