سلام من شانزده سالمه و الان هشت هفته و پنج روزمه 

سرگیجه های مکرر دارم و چشمام سیاهی میره جوری که اگه کنارم چیزی نباشه دستمو بگیرم میخورم زمین یه مدته که چشمام تار میبینه سابقه بیماری چشمی هم نداشتم حالت تهوع ندارم اما کوچکترین میلی هم به غذا ندارم حتی شام و ناهار نمیخورم  از نظر روحی هم خوب نیستم بشدت فقط گریه میکنم و اعصابم خرابه و داد میزنم کمی گریه میکنم کمی بعد میخندم فکر کنم دیوونه شدم راستش من مادر و پدرمو از دست دادم خودم فکر میکنم بخاطر نبودن مادرمه که حالت افسردگی گرفتم ببخشید زیاد حرف زدم لطفا راهنماییم کنید

پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیز
نظر کارشناس مامایی محترم در مورد علائم جسمی در بارداری:
 شما باید روزی یک عدد قرص اسید فولیک یک میلی گرمی مصرف کنید و سعی کنید وعده های غذایی خود را زیاد و حجم غذا را کم کنید سعی کنید ریزه خواری داشته باشید وازمواد غذایی مقوی که حجم کمی دارند استفاده کنید مانند آجیل  یک سوم موز ویا خرما و‌‌.... می توانید برای کاهش حالت تهوع از قرص ویتامین ب۶ استفاده کنید  با توجه به اینکه تاری دید دارید باید به پزشک مراجعه نمایید تا فشار خون شما کنترل شود سردرد منجر به تاری دید را جدی بگیرید.

ابتدا باید بگم در مورد از دست دادن والدین تون بسیار متاسفم.
دوست خوبم به خودی خود در دوران بارداری به خاطرتغییرات هورمونی که وجود دارد تغییرات خلقی در زنان دیده می شود تا حدودی طبیعی است. ممکن حساسیت  و زودرنجی بیشتری داشته باشید که با کوچکترین اتفاق خلق شما بالا پایین شود این که می گویید گریه و خنده تان قاطی میشود علتش دیوانه شدنتون نیست علت بارداری شماست. اما در کنارحساسیت های این دوران ...سن کم شما ونبود حمایت اجتماعی وعاطفی می تونه نقش پررنگی داشته باشه.
شما در سن زیر 18 سال باردارشدید و نیاز عاطفی برای حمایت دارید. 
 سعی کنید آرامش خودتون رو حفظ کنید وشرایطی که توش هستید رو درک کنید. و این را بدانید هرکسی برای کمک به خودش ابتدا خودش باید به خودش کمک کند .اگر درکنار ما آدمهای زیادی بودند که به ما کمک کنند اگر ما خودمون نخواهیم هیچ چیزعوض نمی شود بنابراین وجود خودتان رو دست کم نگیرید. همه ما توانایی آرزو کردن رو به راحتی داریم برای خواستن هم نیاز هست این توانایی رو بدست بیاریم .انگیزه وامید رو درون خودتون پرورش دهید و از یاس دوری کنید.
به فرزندی که قراره به زودی شما بشید مادرش فکر کنید و آرامش رو به قلب و روح تون برگردونید. 
تکنیک تنفس عمیق رو انجام دهید در روز سه مرتبه و هربار 15 بار وبه مرور تعداد رو بالاتر ببرید در مواقعی که احساس می کنید حال روحی خوبی ندارید(ازشکم خود نفس را تو بدهید در چهار ثانیه. هشت ثانیه نگه دارید. وبه آرامی بازدم و مجدد....)
همسرتون نقش پررنگی می تونند داشته باشند...براشون توضیح دهید که الان در چه شرایطی هستید و نیاز به مراقبت هم جسمی و هم روحی دارید.ازشون بخواهید بیشتر از قبل بهتون توجه و محبت کنند .زمان های زیادی رو کنارتون باشند. همدلی کنند و گوش شنوای خوبی برای احساسات  شما باشند.
تفریحات رو افزایش دهید. اگر دوست صمیمی دارید معاشرت بیشتری کنید در مواقع لزوم صحبت کنید ، تخیه هیجانی احساسات کمک کننده است.
در روز پیاده روی های کوتاه داشته باشید.
کتاب های در زمینه جنین و تربیت فرزند بخوانید تا اطلاعات کافی داشته باشید ونگرانی کمتری در این مورد داشته باشید.
براتون آرزوی سلامتی وآرامش میکنم
مرضیه سلیمانی

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

علایم جسمی افسردگی

پاسخ با سلام مجدد ؛علائم ضعف و سستی و گزگز می تواند منشا روانی داشته باشد که افسردگی یا اضطراب سردسته علل روانی محسوب می شوند . جهت بررسی و درمان لازم است به یک روانپزشک مراجعه فرمایید و نه روانشناس .

مشکلات جسمی و روحی

پاسخ سلام. صحبتهای شمارو خوندم. شرایط سختی را میگذرانید. من توصیه میکنم جلسات مشاوره حضوری داشته باشید. دارو هم به شما کمک خواهد کرد.

تشخیص اختلالات جسمی ارثی

پاسخ بستگی به نوع اختلال خاص دارد. ما باید بین ناهنجاریهای ارثی و اکتسابی فرق قائل شویم. ناتواناییهای اکتسابی، خانوادگی و ارثی نیستند. ممکن است کودکی مبتلا به فلج اطفال شود اما این عارضه را به اطفال خودش م...

علایم جسمی افسردگی

پاسخ با سلام ؛جهت درمان افسردگی می بایست به یک روانپزشک یا متخصص اعصاب و روان مراجعه کنید .اساس درمان افسردگی استفاده از داروهای ضدافسردگی است. و درمان‌های غیر دارویی ( روان درمانی ) نیز کمک کننده و موثر خ...