روش درمان تیک عصبی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 178 بازدید

باسلام خدمت شما

من حدود 2ساله که با شوهرم عقد کردم و ایشون از نوجوانی تیک عصبی داشتن. بیشتر هم تیک گردن و چشم هست. من از اول میدونستم و فکرمیکردم گاهی اینجوری میشن ولی الان میبینم که همیشه همینطورن.من هم حساس شدم و خجالت میکشم.تا الانم به روی شوهرم نیاوردم.میخوام بدونم باید چیکارکنم و چه رفتاری داشته باشم؟

به روش بیارم و آیا درمانی داره؟

پاسخ مشاور

مشاور خانواده

دوست خوبم سلام.
با توجه به اینکه گفتید که قبل از ازدواج می دونستید همسرتان تیک عصبی دارد. خیلی باید مراقب رفتارها وصحبت های که می کنید باشید چون ممکن ناخودآگاه به سمتی پیش بروید که شما متهم شوید که قبل ازدواج می دونستید پس الان جایی برای شکایت نیست.
بهتر سعی کنید منطقی با این موضوع برخورد کنید. روی ویژگی های مثبت دیگه ی همسرتون که باعث شد شما باهاشون ازدواج کنید تمرکز کنید. تلاش برای کیفیت رابطه تون کنید که ظاهر وجذابیت های آن براتون کمرنگ تر شود و به جای آن روی صفات واخلاق پسندیده بسنده کنید.
تلاش کنید همسرتان را همانطور که هستند بپذیرید با تمام نکات مثبت و منفی که دارد .و توجه کنید همه ما یک سری خصوصیات مثبت ومنفی داریم.
رفتارهای تیکی غالبا فشار روانی رو تشدید می کند. کمک به همسرتان کنید تا از فشارها و ناراحتی بی جهت دوری کند. وهمینطور بیشتر تیک های عصبی به استرس واضطراب ربط دارد تمرین  ورزش های تنفس عمیق می تواند کمک کننده باشد
اولین کاری که می شود کرد عدم توجه مستقیم به تیک ها است.
و برای درمان قطعی باید بررسی های لازم انجام شود که از چه زمانی شروع شده بعد از اتفاق خاصی بوده ؟ ارثی وژنتیکی هست؟ تا به حال چه درمان های رو انجام دادن؟
به طور کل تیک قابل  کنترل است. می توانند به پزشک مراجعه کنند هم درمان دارویی بگیرند وهم  روان درمانی که در این راستا وجود و حمایت خانوده بسیار تاثیر گذار است که با آموزش های لازم می توانید به همسرتان کمک کنید.

موفق باشید. 
مرضیه سلیمانی

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha