2723

مشاور ازدواج

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 104 بازدید

سلام من خانمی هستم مجرد.من در نوجوانی با یه فردی دوست شدم و متاسفانه با ایشون رابطه جنسی برقرار کردم.و چند ماه بعد جدا شدیم چون ایشون قصد گول زدن من را داشت.و من بعد این موضوع توبه کردم و سراغ هیچ مردی نرفتم.خواستم بدونم الان که من دختر نیستم اگر روزی خواستم ازدواج کنم  این موضوع را به همسرم نگویم اشکال دارد؟

پاسخ مشاور

روانشناس و مشاور

سلام
من در لباس یک روانشناس در حوزه تخصصی خودم نیست که در مورد درست یا غلط بودن مسایل نظر بدم و حکم صادر کنم چون در جایگاه قضاوت نیستم و حرفه من این اجازه رو نمی دهد که چنین برخوردی داشته باشم.
حرفه من یک حرفه یاری دهنده هست که در اون وظیفه دارم بجای تقویت احساس گناه کمک کنم فرد بهترین انتخاب ها رو داشته باشه و بتونه سلامت روانی خودش رو بدست بیاره و عملکرد بهتری داشته باشه.
با توجه به نکات بالا باید بگم این که شما در نوجوانی این تجربه بد رو داشتید و براتون احساس بد ایجاد کرده و آسیب رسونده جای ناراحتی داره و این که باعث شده به سمت مرد دیگری نرید باید مورد توجه قرار بگیره. شما بایستی با  کمک  مشاور به سمتی می رفتید که بتونید احساس بدی که ایجاد شده را هضم کنید و در یک بستر درست و مناسب و متناسب با ارزشهای خانواده و جامعه با مرد دیگری آشنا بشید و تجربه جایگزین و مثبتی رو داشته باشید .
برای این که بخواهید چنین تجربه ای را به همسر آینده خودتون بگید یا نه باید بگم مهم ترین بخش این است که چه زمانی بگید؟ و چطور بگید؟
همینطور به عوامل زیادی هم بستگی داره مثل این که :   رابطه شما چطور پیش رفته؟  فرد مورد نظر چه عقایدی داره؟ میزان صمیمیت رابطه چقدر هست؟ میزان درک و پذیرش فرد مقابل چقدر هست؟
اما بطور کلی باید بدونید که خیلی زود نباید این موارد مطرح بشه و برای مطرح کردن اون هم نباید جزییات بیان بشه
اگر فردی وارد زندگی شما شد که تمام شرایط مورد نظر شما رو داشت و مناسب ازدواج بود بهترین پیشنهاد این است که قبل از ورود به مراحل بعدی با کمک یک مشاور و بصورت حضوری این موضوع مطرح بشه...
اگرچه من شما رو دعوت می کنم به این که با توجه به آسب روانی و جسمی که از اون رابطه دیدید قبل از اینکه وارد رابطه و آشنایی با فردی برای ازدواج بشید حتما از خدمات مشاوره حضوری و حرفه ای اسستفاده کنید ....
شاد و پیروز باشید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha