تاثیر فیناستراید بر باروری

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 5024 بازدید

سلام. همسرم به مدت دو سال قرص فیناستراید مصرف میکرد. سه ماه پس از قطع قرص با اینکه جلوگیری طبیعی داشتیم باردار شدم. در حالیکه هرگز مایع منی داخل ریخته نشد احتمالا از طریق ترشحات اولیه اتفاق افتاده. من امروز از عوارض تماس خانم باردار با قرص مطلع شدم. در حین بارداری هم همسرم مصرف قرص را شروع کرد و ما بدون کاندوم رابطه داشتیم و چند بار مایع منی کاملا داخل ریخته شد. الان هفت ماه از زایمانم گذشته است. آیا دخترم در اثر تماس من با مایع منی حاوی فیناستراید دچار مشکل خواهد شد؟ چه مشکلی؟

آیا اکنون هم اگر با مایع تماس پوستی داشته باشم مضر است؟

آیا مصرف قرص فیناستراید باعث جلوگیری از بارداری میشود؟ اسپرم را ضعیف میکند؟ یا فقط میل جنسی را کم میکند؟ یعنی اکنون که همسرم این قرص را مصرف میکند و ما به صورت طبیعی جلوگیری داریم، حتی با ترشح کمی از مایع منی به داخل واژن باردار نخواهم شد؟ اگر ناخواسته باردار شوم جنین دچار نقص میشود؟



پاسخ مشاور

مشاور مامایی و زنان

سلام دوست عزیز نگران نباشید مشکلی برای دختر شما به وجود نمی آید اگر قصد بارداری ندارید بهتر است از یک روش مطمئن برای جلوگیری از بارداری  استفاده کنید تا ناخواسته باردار نشوید  قرص فیناستراید در بعضی از افراد باعث تضعیف اسپرم میشود اما در همه افراد به این شکل نیست  موفق باشید 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha