سلام خسته نباشید. من پسر یکسال و سه ماهه دارم، من شاغل هستم و او را به مهد می سپارم. 

مشکلی من در حال حاضر دارم این است که وقتهایی که با هم بازی می کنیم مرا گاز میگیرد، با پدرش کمتر اینگونه است. 

مشکل دیگر عدم حرف شنوی اوست نمیتوانم او را قانع کنم مثلا کاری را که خطرناک است انجام ندهد یا اینکه در زمان خواب بعدازظهر بخوابد. 

نمی دانم چگونه با او برخورد کنم که خدای نکرده تاثیر بدی روی تربیتش نگذارد. 

باتشکر از شما

پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

مهارتهای ابتدایی زبان ،تمایلهای وحشی مستقل شدن،و نیروی آنی کودکان، این سن را مستعد برای کنش فیزیکی میکند .درجه ای از زدن و گاز گرفتن کاملا نرمال است چون کودکان در این سن بسیار بر من و مال من تمرکز میکنند.پس وقتی رفتارهای اینچنینی کودکتان ممکن است شما را  نگران کند به معنای این نیست که شما یک بچه قلدر بار اورده اید با ارامش اجازه دهید کوچولوی شما بفهمد که این رفتار تهاجمی فایده ندارد و راههای دیگری به او نشان دهید که بتواند احساساتش را بروز دهد . میتوانید به او کمک کنید که خودش را کنترل کند و با دیگران کنار بیاید.

تا جایی که ممکن است به این رفتارهایش هر دفعه به شکل یکسانی پاسخ دهید هر چقد بیشتر برایش قابل پیش بینی باشد بیشتر مطیع میشود و روش بهتری را در پیش میگیرد.

زمان تلویزیون دیدن را کم کنید چون ممکن است از طریق فیلم ها یا کارتونها اموزشی شبیه به این سبک یاد بگیرد.
سبک های هیجانی را با کودکتان کار کنید و به او اموزش بدهید که چطور با احساساتش کنار بیاید(اگر چه برای این سن زود است منظور به مرور زمان در طول رشدش)کودکی که یاد میگیرد هیجاناتش را بشناسد و ان را بیان کند کمترین اختلالات رفتاری را خواهد داشت و بیشترین حرف شنوی را از شما دارد.

 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha