من شوهرم خیلی نسبت به خانوادش حساس اسمشون که میاد اگر یه مخالفت کنم باحرفش سریع عصبی میشه قاطی میکنه فقط دادو بیداد میکنه منم خیلی از اینکارش بدم میاد حس میکنم ازمن بدش میاد که بخاطر اونا با من اینجور میکنه وقتی هم عصبی میشه هیچ مدل آروم نمیشه نمیدونم چجور اون لحطه آرومش کنم تورو خدا راهنماییم کنید

پاسخ مشاور

مشاور خانواده

دوست خوبم سلام.

 به طور کلی همه ما نسبت به خانواده هامون حساس هستیم واگر جای احساس کنیم بهشون توهین می شود ممکن جبهه بگیریم و بخواهیم  ازشون دفاع کنیم. در مورد زوج ها این موضوع بیشتر خودش را نشون می دهد به خصوص اگر قبلا بحث های شده همسر می داند که صحبت های همسرش از سر دوستی نیست  و ممکن منظوری داشته باشد.
سعی کنید دربازی دعوای بین شوهر وخانواده شوهر نیفتید چون به احتمال زیاد شما بازنده خواهید بود .البته این مسئله ربطی به دوست نداشتن شما ندارد چون همه ما از یک خانواده پدری میایم که برامون اهمیت دارد واین موضوع ممکن باعث شود حتی گاهی حق رو نبینیم...سعی کنید از در دوستی وارد شوید وخودتان را به  همسرتان و خانوادش نزدیک کنید.کاری نکنید همسرتان مجبور شود بین شما وخانوادش قرار گیرد.
زمان های که بهتون بی احترامی می شود و یا دخالت های بی موردی در زندگی تون می شود می توانید با جسارت عمل کنید اما بدون توهین وبی احترامی رفتار کنید .خودتان مشکلاتتون را حل کنید همسرتان را دخالت ندهید.
اما در غیر اینصورت سعی کنید کدورت ها رو رفع کنید. حسن نیت تان را نشان دهید. کارهای که می دانید مورد علاقه خانواده شون هست بیشتر انجام دهید.
در مورد عصبانیت همسرتان... بهتر است درمواقع عصبانیت باهم صحبت نکنید... بگویید محل را ترک کند.اگر نرفتند می توانید خودتان بروید داخل اتاق وبگویید بعد از آروم شدنت باهم صحبت می کنیم. می توانند دوش بگیرند. بروند بیرون کمی هوا بخورند و قدم بزنند. نفس های عمیقی بکشند و...و زمانی که هردوتون آمادگی صحبت کردن داشتید باهم در مورد موضوع پیش آمده گفتگو کنید و راه حلی پیدا کنید که به نیازهای هردوتون توجه شود.
در مورد اینکه فکر می کنید شما رو دوست ندارند بگویید..گاهی همسران نمی دانند رفتارشون چقدر می تواند روی طرف مقابلشون تاثیرات منفی بگذارد. برفرض مثال می توانید بگویید متوجه هستم خانوادت برات اهمیت دارند .برای من هم مهم هستند اما من خیلی ناراحت می شوم وقتی میبینم واکنش بدی نشان میدهی وبا من بد رفتار می کنی من توقع دارم بهم احترام بزاری همانطور که من اینکارو می کنم.
در عین حال در رابطه تون از محبت ودوست داشتن چیزی کم نگذارید تا همسرتان در کنار شما احساس آرامش  وامنیت کند وشما روهم جزوی از خود و خانوادش بداند.

با آرزوی بهترین ها

مرضیه سلیمانی

تجربه شما

login captcha

خیلی ممنون خانم سلیمانی لطف کردید