کمبود ویتامین دی دردوران بلوغ

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 100 بازدید

دختر سیزده ساله ای دارم که به بلوغ رسیده و پنج ماهه که پریود میشه ..از وقتی پریود شده مفصل های پاش موقع راه رفتن صدا میده .قدش ۱۴۸  . ایا کمبود ویتامین دی باعث کند شدن رشدش میشه ؟ چه دارویی باید بدم .لبنیات مصرف میکنه .شربت کلسیوم هم بهش بدم..میخوام قدش بلندتر بشه ..تا کی رشد قدیش ادامه داره؟

پاسخ مشاور

متخصص تغذیه

سلام

میزان ویتامین D خونشون در آخرین آزمایش چقدر بوده؟

قطعا کمبود ویتامین D منجر به بروز خیلی عوارض به خصوص در این سن بشه. مهمترین اون میتونه مشکلات پوکی استخوان در سنین بالا به خصوص بیشتر از 50 سال باشه. بنابراین علاوه بر مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین D مثل جگر، ماهی، تخم مرغ بایستی حداقل روزانه 2 لیوان شیر رو بدید که مصرف بکنن. در مورد قد تا حدود 3 سال دیگه میتونن افزایش داشته باشن. در کنار ورزش هایی مثل شنا، والیبال و بسکتبال می تونن زیر نظر دکترشون از برخی مکمل ها مثل زینک و ال آرژینین هم استفاده کنن که به رشد قدشون کمک بکنه.

با احترام


 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

مشکلات فامیلی دردوران عقد

پاسخ سلام دوست عزیز همانطور که خودتان نوشته اید دیدگاه و احساس شما نسبت به همسرتان مهم است چون شما قرار است با ایشان زندگی کتید نه افرادی که در این مورد نظر میدهند یکی از مهمترین کارهایی که میتوانید انجام...

سلام ایا نزدیکی دردوران بارداری ضرر دارد

پاسخ سلام عزیزم اگر بارداریتون سیر نرمال داره و مشکل خاصی ندارین با رعایت یه سرس نکات ( مثل فشار وارد نشدن به شکم , بیرون ریختن مایع منی , عدم دخول عمیق و محکم ) ایرادی نداره .

شیردادن دردوران بارداری

پاسخ سلام تا هفته ۲۰ بارداری میتوانید به کودک خود شیر بدهید اما بهتره از ماه آینده به تدریج فاصله شیردهی خود را طولانی تر کنید و وعده های شیر دهی خود را کمتر کنید بهتر آن است که کم کم نوزاد خود را از شیر...

کمردرد دردوران اقدام به بارداری

پاسخ سلام خیر مشکلی ندارد و این مسئله کاملا طبیعی است موفق باشید.