نحوه برخورد با شکاکی همسر

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 100 بازدید

با سلام وخسته نباشید

مشکلم شکاکی شوهرمه که هر از گاهی میگه راجع بهت خوابهای بد میبینم میبینم خیانت میکنی .بخدا حرفاش خیلی اذیتم میکنه نمیدونم چطوری باهاش برخورد کنم ۱۸ ساله ازدواج کردم . همیشه یا با بچه هام بیرون میرم یا با خودش یا با مادرم .یعنی هیچ وقت تنها نیستم گهگاهی هم متوجه شدم تعقیبم کرده .

هر چقدر هم میگم برو پیش یک مشاور یا روانپزشک میگه مگه من روانی هستم و برخورد بد میکنه لطفا راهنمایی کنید چه عکس العملی باید  نشون بدم .

واقعا خیلی سخته کاری نکنی ولی همش از خواب بیدار میشه میگه خواب دیدم داری بهم خیانت میکنی.

پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیز

متوجه هستم که شرایط سختیه که مدام تهمت شنیدن از شریک زندگی تون.کسی که مدام دارد یک خواب تکراری رو می بیند قطعا افکار مربوط به آن فکر را زیاد دارد.
آیا از ابتدای زندگی مشترک تون این شکاکی وجود داشته ؟
وشکاکی ایشون فقط به شکل خواب دیدن خودش رو نشون می دهد؟
تا به حال شده علت رو جویا شوید از همسرتون مثلا به چه چیزهای فکر می کنی که این خوابها رو می بینی ویا چه کار من باعث شده که تو در من همچین فکرهای کنی؟(مثلا می توانید بگویید بیا یک روز از صبح تا شب تمرین کنیم به هیچ چیز منفی در مورد این موضوع فکر نکن ببینیم بازهم خواب می بینی یا نه)
ممکن عدم عزت نفش همسرتان است که فکر می کند شما روزی به ایشون خیانت خواهید کرد. خودش رو خیلی کمتر از شما می داند
یا نیازهای اصلیش برآورده نمی شود مثل نیاز به محبت ودوست داشته شدن رو زیاد دریافت نمکند.
وگاهی به خاطر اخبار منفی وشرایط جامعه باعث می شود که زوجین به هم بی اعتماد شوند.
ویا ممکن همسرتون یک ویژگی شخصیتی به صورت ژنتیکی داشته باشد که به موضوع بی اعتمادی دامن می زند.

در مورد مشاوره رفتن می توانید توضیح دهید که هرکس که مشکل روانی داشته باشد فقط به مشاوره نمی رود هرکسی می تواند در زندگی شخصی ویا زناشویش از یک مشاور کمک بگیرید تا زندگی بهتر وسالم تری داشته باشد.
وهیچ وقت نگویید تو برو پیش مشاور بگویید بیا باهم بریم مشاور قطعا من هم مشکلاتی دارم که باید حلش کنم

 بهتر شما خودتون اول بروید پیش یک مشاور پیش از ازدواج  سپس به کمک مشاور همسرتون هم وارد درمان کنید

موفق وپیروز باشید

سلیمانی

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

شکاکی و بددلی همسرم

پاسخ دوست گرامی طبق توصیف های شما ایشان ویژگی‌های شخصیت پارانویید (بدگمان و سرنخ جو) را نشان می‌دهند، و اگر واکنش‌هایشان تواَم با خشونت و آزار بدنی همراه باشد حتماً باید تحت روان درمانی و دارو درمانی قرار ...

شکاکی نامزدم

پاسخ باسلام ميتونم درك كنم چقدر سخته و تحت فشار هستيد اين رفتارها شديدا فرسايشي هستن و ارامش رواني رو بهم ميزنن واقعيت اينكه قرار نيست چيزي در ايشون عوض بشه و خيلي خوبه كه واقعيت خود رو در نامزدي نشون ...

بددلی و شکاکی همسرم

پاسخ دوست گرامی همسر شما در رابطه صمیمانه‌شان احساس نااَمنی (و تهدید شدن) می‌کنند که ریشه در عوامل مختلفی دارد (نسبت به این عوامل فقط در رواندرمانی بینش حاصل می‌شود). اما شما نمی‌توانید همسرتان را تغییر ده...

حساسیت و شکاکی همسرم

پاسخ سلام ممنون که ما را انتخاب کردید . دوست عزیز بهترین کار این است که با او صحبت کنید و از او بخواهید که علت این همه حساسیت را به شما بگوید . موفق باشید .