2723

زناشویی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 499 بازدید

خانمی 26ساله هستم که یک سال ونیمه ازدواج کردم من و همسرم علاقه زیادی به هم داریم همسر گرم مزاج.من رابطه زناشویی رو دوست دارم ولی حتی یکبار هم ازش لذت نبردم اصلا تحریک نمیشم.هیچ حای بدنم مرا تحریک نمیکنع البته به شوهرم نگفتم که منو نمیتونه تحریک کنه.موقع رابطه اصلا حسی ندارم.نمیدونم چرا اینحور شدم نه مشکل روحی دارم نه دارو مصرف میکنم.البته بگم که مشکل از شوهرم نیس من تحریک پذیر نیستم چرا.

پاسخ مشاور

سلام دوست عزیز

عدم تحریک پذیری جنسی می تونه جسمی یا روانشناختی باشه. عامل جسمی وقتی مطرح میشه که فرد مبتلا به بیماری خاصی مثل بیماری اعصاب باشه که گیرنده های حسی دچار اختلال شده و فرد نمی تواند تحریکی را احساس کند، این مورد دارای شیوع کمتری نسبت به عوامل روانشناختی است. در مورد عوامل روانشناختی مواردی چون باورهای فردی شما نسبت به رابطه جنسی (گناه آلود شمردن آن، تمیز نبودن آلت تناسلی و...)، تجربیات قبلی جنسی، آزار جنسی در دوران کودگی و... مطرح می شوند.

از این جمله:" به شوهرم نگفتم که منو نمیتونه تحریک کنه"، این سوال پیش می یاد که آیا صرفا همسرتون نمی تونه شما رو تحریک کنه؟ یعنی در مواجهات دیگر (مثل خودارضایی، فیلم و...) تحریک جنسی به شما دست می دهد؟ اگر چنین هست، مشکل شما رو به همسرتون هست؛ یعنی در بقیه شرایط مشکلی ندارین اما در رابطه با همسرتون نمی تونین تحریک بشین. در این حالت، مشکلات روانشناختی (به خصوص روابط بین فردی) اهمیت پیدا می کنه که با توجه به اینکه بیان کردین علاقه زیادی بین شما وجود داره و همسرتون مشکلی نداره، شاید بشه حدس زد که این موضوع برای شما مصداق نداره (از گفته های ضد و نقیضی استفاده کردین).

گفتین " موقع رابطه اصلا حسی ندارم.نمیدونم چرا اینحور شدم".... به نظر می یاد قبلا تحریک پذیری جنسی (در این رابطه یا روابط دیگر) رو داشتین و اخیرا دچار چنین مشکلی شدین. چنانچه قبلا تحریک پذیری را در روابطی غیر از همسر خود تجربه کرده اید و هم اکنون این حس را ندارید به دنبال مواردی چون احساس گناه، باور ناکارآمد و.. باشید. چنانچه قبلا در رابطه با همسرتان تحریک پذیری جنسی را داشته و هم اکنون ندارید، به دنبال علت آن در روابط زناشویی ( روابط بین فردی، تعهد و...) باشید.

در حالت کلی، به نظر می رسه علل روانشناختی به میزان بیشتری برای شما مصداق داشته باشد. درواقع، ذهن شما به نوعی قفل شده و مانع از بالا عمل کرده و مانع تحریک پذیری شما می شود. چنانچه فکر می کنید، چنین حالتی برای شما مصداق دارد، دقت کنید قبل، حین و بعد از رابطه جنسی چه افکاری از دهن تان می گذرد و چه احساسی دارید. در ستون های مجزا افکار و احساسات خود را یادداشت کرده و آنالیز کنید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha