پسر ۶ ساله من کارتون مناسب سنش روندیده

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 365 بازدید

سلام روزتون بخیر

امروز پسر ۶ سالم کارتون تماشا میکرد و من مشغول کار بودم هارد به تلوزیون وصل بود که گاهی پسرم کارتون های روی هارد رو تماشا میکنه وقتی اومدم دیدم داره برنامه ای رو نگاه میکنه که اصلا مناسبش نیست این برنامه در قالب فیلم کودک بود ولی مضمون کاملا سکسی داشت نمیدونم چه جوری پسرم این رو پیدا کرده بود.

وقتی متوجه شدم سعی کردم واکنش تند نشون ندم و فقط تلوزیون روخاموش کردم.

میدونم سهل انگاری از طرف ما بوده ولی میخواستم بینم واکنش صحیح چیه؟ خیلی میترسم توی روحیش اثرگذاشته باشه و خیلی نگران شدم چون ما توی این مسایل خیلی مراعات میکنیم.

پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

سلام

واقعا متاسفم به خاطر شرایط بدی که برای کودکتون به خاطر سهل انگاریه شما به وجود اومد. کاری که بعد از این شرایط بهتره انجام بدید اینه که در ابتدا با کودکتون درباره حریم خصوصی صحبت کنید. لازمه که بدونه هر فردی زمانی مختص خودش داره مثلا زمانی که مشغوله دیدنه کارتونه نباید به حریم وسایل و کارهای مربوط به دیگران وارد بشه. براش حد و مرز استفاده از وسایل مجاز رو کاملا مشخص کنید و بر اساس قراردادی که می بندید، عمل کنید؛ برای مثال اگه بهش اجازه دیدن تلوزیون رو میدید، زمان مشخص و محتوای معلومی رو تعیین کنید.
برخورد شما باید در مواجهه با این موقعیت آروم باشه حالا که کودک شما در معرض تماشای تصاویر یا فیلم نامناسب قرار گرفته، خونسردی خود تونو حفظ کنید. مسلما کودکتون بعد از دیدن چنین فیلمی حال خوشی نداره پس نصیحت و سرزنشش نکنید. بدونید که بیشتر نیاز داره که آرومش کنید.کودکتون ممکنه احساس گناه کنه و یا یادآوری فیلم بترسه.پس اونو در آغوش بگیرید و بهش بگیید که دوستش دارید.چون به آرامشی که از طرف شما می بینه نیاز داره.
توی وقت و زمان مناسب براش راجع به مساله ی به وجود اومده توضیح بدید. برای توضیح موضوع، نه اونقدر زیاد وقت بذارید که جریان بیش از اندازه بزرگ بشه و نه آنقدر اونو از دایره بحث خارج کنید که کودک کنجکاوی خودشو از طریق های دیگه ای برطرف کند.
پیشنهاد میکنم اول از خودش راجع به چیزی که دیده بپرسید و ببینید موضوع رو چجوری میبینه و تفسیر میکنه . بعدش توضیح خودتونو با توجه به برداشت کودکتون ارائه بدید که البته نباید از واقعیت دور باشه، اما لازم نیست که توضیح کاملی هم درباره ش بدید.
می دونید که بچه های ما بسیار باهوش تر و زرنگ تر از چیزی هستن که ما تصور می کنیم.پس از این به بعد مراقب باشید که وسیله ای که در اختیار کودک قرار می دید چه چیزهایی رو به کودکتون منتقل می کنه!

شاد و موفق باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

علاقه بيش از حد كودک ٤ ساله به كارتون

پاسخ با سلام به شما مادر گرامی با توجه به مضرات تلویزون برای کودکان تا قبل از سنین دبستان توصیه می شود حداکثر یک ساعت در طی روز تلویزیون تماشا کنند و بیشتر از آن برای کودک در این سن توصیه نمیشود بسیار ...

با سلام پسرمن ۱۸ماهشه۱۰کیلو وزن بدوتولد۲.۸۰۰. غذارو تامیذارم داخل دهانش اق میزنه و فقط با cdکارتون

پاسخ سلام مادر گرامی کم کم غذا را سفت کنید و به کودک 8 ساعت گرسنگی ندهید با تی وی و سی دی هم نباید ببیند الان دیگه غذا اولویت دارد تا شیر مادر تاپیک کودک مرا در بخش مشاورین نی نی سایت- مشاوره تغذیه- پایش ...

میکروندیلینگ صورت در بارداری

پاسخ اگر جهت انجام ان از دارویی استفاده نمی شود اشکالی ندارد .

خیرسوالوکامل نخوندید بنده اینومطرح نکردم.گفتم ک در10 فروردین پریودودر17فروردین پاک شدم.یعنی 8روزاخری

پاسخ سلام و ممنون که سوال تون رو با من مطرح کردید. برای رفع نگرانی آزمایش خون بدهید. فیروزه سخندانی مشاور ازدواج و سکس تراپیست 88225819 www.Sokhandani.com کانال تلگرام @Sexaandmarriage