روابط همسرم در فضای مجازی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 327 بازدید 2 تبادل تجربه

حدود یک ماه پیش متوجه شدم شوهرم بایه خانمی چت میکرده البته تازه دو سه روز بود شروع کرده بودن که من فهمیدم بخاطر دور بودن مسافت و کوتاه بودن رابطه مطمئنم که فقط در حد پیام و تماس بوده بعد از اون شوهرم خیلی اظهار پشیمونی کرد و گفت فقط در حد درد و دل بوده و...چون این خانم از آشناهای زمان بچگی بوده و..من چیزی کم نذاشتم واسه زندگیم اما... بعد از اون هر کاری کرد که من اشتباهشو ببخشمو..منم بخشیدم اما امشب رفتم سر گوشیش که دیدم به یه خانمی پیام سلام علیک داده و... دنیا رو سرم خراب شد من نمیدونم باید چکار کنم بهش بگم این پیامو دیدم یا بزارم بیشتر باهم چت کنن تا به بیشتر از رابطشون بفهمم، یکی منو راهنمایی کنه این مرد دیگه واسه من شوهر میشه؟دارم نابود میشم یکی کمک کنه تو رو خدا

پاسخ مشاور

مشاور پیش از ازدواج و زوج درمانی

اولین سئوالی که باید ازتون بپرسم اینه که آیا قبلاً  هم مورد مشابهی براتون پیش آمده که نگران تون کنه؟ پیش از این، در ارتباط با همسرتون چقدر احساس اَمن بودن داشته اید؟ آیا به ایشون اعتماد دارید؟ (چه حسی موجب میشه بخواهید تلفن و پیام های همسرتون رو چک کنید؟! چی نگرانتون می کنه؟).

پیش از اینکه خودتون رو در یک سناریوی پیچیده قرار بدید با همسرتون صحبت کنید. از احساس نگرانی و ترس تون صحبت کنید (در این قسمت خشم تون رو کنترل کنید و سعی کنید تا آخر گفتگو آرامشتون رو حفظ نمایید، زیرا رفتار و گفتار توام با خشم و عصبانیت شما واکنشی که در ایشون ایجاد می کنه خشم متقابله، در صورتی که هدف اینه که ایشون با احساس غم و ناراحتی شما همدلی داشته باشن و حس نااَمنی شما رو درک کنن) و بخواهید براتون در مورد این پیامها توضیح بدهند. اینکه مثل خانم مارپل دنبال مچ گیری باشید، به رابطه بسیار آسیب میزنه و فضای ارتباط تون رو تلخ و پر تنش می کنه، ازشون بپرسید آیا به شما علاقه مند هستند؟ آیا به ادامه‌ی زندگی با شما فکر می کنند؟ از ایشون بپرسید چنین اتفاقاتی چه تاثیری روی رابطه و ازدواجتون میگذاره؟ و چه پیامدهایی ممکنه داشته باشه؟
در رابطه باید طوری پیش برید که بدون اینکه نیاز داشته باشید همدیگر رو چک کنید (پیدا کردن اعتماد در جهان بیرون) احساس امنیت درونی داشته باشید.

 

تجربه شما

login captcha

خانم آرام لطفا پیام تان را به بخش کلینیک بفرستید تا آنجا پاسخ تان را بنویسم.

سلام ممنون از جوابتون، باید بگم حدود دو سال پیش یه سری پیام به خانمی از اقوام مادرشون داده بودن که البته خانم خیلی خوش نام نیستن و حدود 15 سالی از شوهرم بزرگترن،راجع به این دوسش دارن و... پیام داده بودن که من پیامارو دیدم و به شوهرم گفتم که البته اصلا جا نخورد و گفت پیاما رو دوستش چون شارژ گوشیش تمام شده با گوشی شوهرم داده بعد از اون همیشه ترسیدم و یواشکی گوشیش رو چک کردم و حالام که اینجوری شد.... باهاش صحبت کردم و حرفایی که گفتین رو پرسیدم میگه من رو دوست داره و از زندگیش خیلی راضیه و... میگه اشتباه کرده و میبینم که خیلی تلاش میکنه منو از ناراحتی دربیاره و خوشحالم کنه و... اما من نمیتونم فراموش کنم خیلی میترسم تازه بعد از اتفاق اخیر میترسم شاید همون دو سال پیشم خود شوهرم بوده که به اون خانم اون پیاما را داده و میترسم ارتباطی بینشون بوده یا شایدم هنوز هست دارم دیوونه میشم نمیدونم کی راست میگه و باید چکار کنم