توهم زدن در مورد خواستگاري كه نيومده

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 402 بازدید

سلام دوستان

چند وقتي ميشه كه من رو از دور خواستگاري كردن ولي هنوز شرايط اونا و من جور نيست بيان جلو 

حتي من با اين كه پسر رو نديدم 

خيلي مشتاقم بيان قدري كه حتي خيالبافي هم ميكنم

اصلا نميتونم تمركز كنم و درس بخونم

قبلا اين مدلي نبودم 

جديدا خيلي احساس نياز دارم به يه همسر كه پشتم باشه

چيكار كنم از ذهنم اين فكرا بره بيرون حتي نماز و قران هم خوندم اما فايده نكرد

پاسخ مشاور

مشاور پیش از ازدواج و زوج درمانی

چند سالتونه؟ در چه مقطعی تحصیل می کنید؟ (دبیرستان یا دانشگاه) چند فرزند هستید؟ رابطه تون با پدر و مادر چطوره؟ با پدر و مادر احساس راحتی و صمیمیت می کنید؟ رابطه ی مادر و پدر با هم چطوره؟ تحصیلات و شغل پدر و مادر چیست؟ چه آرزویی برای آینده شما دارند؟ از محیط خانه راضی هستید یا مشکلاتی احساس می کنید؟ آیا دوستان صمیمی دارید که از مصاحبت و همراهی با اونها خوشحال باشید؟ وضعیت تحصیلی و نمرات تون چطوره؟ فضای مدرسه تون رو دوست دارید (همکلاسی ها، معلم ها، ...)؟ آیا برای ادامه تحصیل برنامه ای دارید؟ به رشته و شغل خاصی علاقه مندید؟ علایق و خواسته هاتون تو زندگی چیه؟ آیا برنامه های تفریحی و سرگرمی دارید؟ خانواده اهل رفت و آمد با اقوام، دوستان و آشنایان هستند؟ در جشن ها و مراسم شرکت می کنید؟ با خانواده سفر می روید یا سبک زندگی خانواده یکنواخت و به دور از تفریح و هیجان است؟ آیا تا به حال ارتباط عاطفی با کسی برقرار کرده اید؟
اگر در مقطع دبیرستان تحصیل می کنید، غیر طبیعی نیست چنین فکر و خیالاتی از ذهن تون عبور کنه، چون در سن بلوغ قرار دارید و به خاطر تغییر و افزایش هورمون های جنسی ذهن گرایش بیشتری به خیال پردازی نشون میده، اما مشکل آنجا شروع میشه که وقتی دارید درس می خوندید به جای اینکه روی مطالب متمرکز بشید، و آنچه را مطالعه کرده اید به خاطر بسپارید، این قبیل فکر و خیالات خودش رو به ذهن شما تحمیل کنه و تمرکز شما رو بهم بریزه. وقتی شما کسی رو حتی ندیده اید، هیچ شناخت دقیق و درستی نمی‌تونید از اون فرد داشته باشید، بنابراین ذهن شما شروع می کنه به اینکه اون فرد رو ایده آل کنه، بهترین ویژگی ها رو بهش نسبت میده، یک دنیای غیر واقعی و خیالی مطابق خواست و میل شما ترسیم می کنه. و ذهن تون به شما می قبولونه که بهشت موعود همانجاست که تصور می کنید،... وقتی آقایی از خانمی خواستگاری کنه، در آن خانم احساس خواسته شدن و دوست داشتنی بودن ایجاد می شه، آیا این احساس رو در زندگی تون (در ارتباط با خانواده، دوستان، همکلاسی ها، .....) تجربه کرده اید؟ "من خواستنی هستم؟ من دوست داشتنی هستم؟"
اینکه گفتید جدیداً خیلی نیاز پیدا کرده ام که یک همسر پشتم باشه، منظورتون چیه؟ یعنی وجود یک فردی که بهتون احساس امنیت روان شناختی بده؟ چقدر این احساس امن بودن رو در منزل کنار خانواده تجربه می کنید، وجود یک همسر چه تغییراتی در زندگی شما ایجاد می کنه؟ 
نمیدونم سبک زندگی تون چطوره؟ اما به نظرم لازمه نیاز به هیجان خواهی رو از طریق های بهینه ای برآورد کنید، در کلاس های ورزشی شرکت کنید، برنامه های تفریحی و سرگرمی تدارک ببینید و سبک زندگیتون رو فعال تر و شادتر کنید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

چشم حتما پیش مشاوره میریم فقط اینکه مندازش رابطه خواستم تو این دو هفته اصلا سمتم نیومد نمیدونم چرا

پاسخ شاید خونه مادرتون معذب هستن ودوس دارند منزل خودتون باشند ویا شاید بعد عمل زایمان احساس میکنند شما از نظر بدنی تغییر کردی بهتره با یک سکس تراپیست مشورت کنید . دکتر شکیب میتونن کمکتون کنن

به سرانجام نرسیدن خواستگاری

پاسخ سلام متاسفانه جامعه ما به سمت و سویی رفته است که انتظار نسل نو را نسبت به ازدواج بسیار بالا برده به گونه ای که از مسیر طبیعی اش خارج شده است. اینکه شما با چنین معضلی روبرو هستید، مشکل شما نیست. مشکل ...