روانشناسی کودک

70 بازدید 1 تبادل تجربه

سلام خواهش می کنم کمکم کنید..من یه دختر سه سالو سه ماهه دارم،خواهرم یک ماهه که اولین بچه اش بدنیا اومده،تو این یک ماه دخترم،دو بار به خاله اش گفته که شما،بچه تون رو به مامان اینا بدین،تا من بچه ی شما بشم،جامونو عوض کنیم..من براااااام خیلی سخته که دخترم چرا انقدر راحت بخواد تا از من و پدرش جدا بشه،شاید من و پدرشو دوست نداره..

پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

سلام

کاملا قابله درک هست که نگرانید رابطه عاطفی شما و کودکتون کم رنگ بشه یا اینکه دیگرانو به شما ترجیح بده و بیشتر دوست داشته باشه اما بدونید که در این سن اینگونه رفتارها و حرفها در کودکان متداوله و کاملا گذرا س و به این معنا نیست که شما رو دوست نداره.

با تمامه سختی ایی که برای شما داره اما باید آرامشتونو حفظ کنید و برای گفتن این حرف اونو دعوا یا سرزنش نکنید.عکس العمل نامناسب شما میتونه باعث خراب شدنه روابط شما و کودکتون بشه. سعی نکنید با دعواکردن یا تحریک احساساتش، توجه شو به خودتون جلب کنید. مثلا نگید من دیگه مامانت نیستم چون تو عمه یا خاله رو بیشتر دوست داری. کاملا نسبت به این حرف بی تفاوت باشید و این رفتارشو نادیده بگیرید.

بهتون پیشنهاد میکنم زمان بیشتری به بودن با کودکتون اختصاص بدید. توجه کامل بی قید و شرط بهش داشته باشید. هرچه اعتماد و فضای امن بین شما و کودکتونو بیشتر کنید، شدت وابستگی به دیگران به مرور کمتر میشه.

شاد و موفق باشید

 



 

 

تجربه شما

login captcha

خێلی ممنون کە جواب دادین