افسردگی یا افسردگی بارداری؟

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 222 بازدید 1 تبادل تجربه

سلام و خسته نباشید. من 31 سالمه و 23هفته باردارم. هشت سال نازایی  داشتم والان با روش میکرو اینجکشن باردارم. از زمان انتقال جنین از رابطه جنسی منع شدم. چه بسا پیش از اون هم همسرم زیاد تمایلی به رابطه نداشت (شاید ماهی یک بار ) و اگر هم رابطه ای بود برای من بیشنر عذاب آور بود تا لذت بخش. اوایل ازدواج همسرم خیانت میکرد و الان هم وضعیت مالی خوبی نداره و من سخت کار میکنم برای مخارج زندگی.اصلا وقت بیرون رفتن و با هم بودن نداریم.الان من خیلی غمگینم و هیچ چیزی شادم نمیکنه.قبلا هم اینطور بودم.ولی حالا که بعد از سالها انتظار دارم صاحب فرزند میشم باید شاد باشم و نیستم. چه کنم؟

پاسخ مشاور

روانشناس و مشاور

سلام
شما چند مورد از موارد مهم برای درگیر شدن به علائم افسردگی بارداری را دارید این دو مورد عبارتند از:
مشكلات رابطه اي
درگيرِ رابطه اي هستيد كه دچار مشكل شده است و به عنوان يك زوج نمي‌توانيد با صحبت كردن مسائل را حل كنيد.

درمان ناباروري
اگر براي حامله شدن مشكل داشته ايد، احتمالاً فشار رواني زيادي را متحمل شده ايد. همچنين اگر شيوه هاي باروري متعددي را تجربه كرده ايد، ممكن است هنوز هم با تأثيرات جانبي رواني ماه ها يا حتي سال ها تحت درمان بودن و انتظار اضطراب آور دست به گريبان باشيد.

پيشامدهاي استرس زاي زندگي
مشکلات مالی...فشار کار همسر و ......

در نتیجه این طبیعی است که شما نشانه هایی داشته باشید که باعث بشن احساس شادی نکنید.
موضوع خیانت همسرو تمایل نداشتن او رو بایستی قبل از بارداری بصورت جدی پیگیری می کردید اما در این زمان تنها شخص مهم خودتان هستید و بایستی به فکر فرزند خود هم باشید. اما نفر اول خود شما هستید که بایستی سر حال باشید.
سعی کنید در فضاهای صمیمی و دوستانه با همسر خود گفتگو کنید از ترس ها و نگرانی های خود با او بدون پرخاش یا ناراحتی صحبت کنید.
به او بگویید چقدر به حضور او نیاز دارید اما این مساله را با غر زدن و سر کوفت زدن مطرح نکنید. در خواست انتظارات خود را بنویسید و با او مطرح کنید.
حتما ورزش روزانه داشته باشید.پیاده روی کنید.
با دوستان یا اعضای خانواده بیشتر وقت سپری کنید.
درصورت بروز احساس افسردگی بیشتر حتما با مشاور جلسات حضوری داشته باشید.
شاد باشید...
 

تجربه شما

login captcha

سپاسگزارم آقای صدیق منش