مشکل با شوهرم

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 296 بازدید

سلام .من چند ماه پیش از ارتباط شوهرم با یه دختر آگاه شدم. این خانوم ویزیتور یه شرکتی بودن که شوهرم با اون شرکت کار میکرد.

وقتی پیامک هاشو تو گوشی شوهرم دیدم و حتی عکس هاشونو توی ت ل گ ر ا م برای هم فرستاده بودن .به شوهرم گفتم ،گفت که اشتباه کرده و به خاطر کار این ارتباطو داشته. البته عکسهایی که دختره از خودش فرستاده بود عکس های س ک س ی از خودش بود‌.

این ارتباط زمانی بود که من باردار بودم و ما رابطه ج ن س ی نداشتیم.برای من ممنوع بود‌ و من خونه مادرم استراحت بودم و شوهرم هم می رفت خونه مادرش.

دخترم ۴ ماهشه و بعد از این چندماه هنوز احساس میکنم شوهرم با اون خانوم رابطه داره. میبینم که بعضی وقتا یه چیزی از توی گوشیش پاک میکنه یا اگه من با گوشیه اون مثلا به مادرم زنگ بزنم وقتی صحبتم تموم میشه سریع گوشیشو از دست من میکشه.

نمیدونم با این حسم چکار کنم ؟از طرفی اگه بخوام دوباره به روی شوهرم بیارم اون حاشا میکنه و مثل همیشه طلبکار میشه از طرفی هم وقتی به رابطه ش با اون دختره فکر میکنم و یاد اون پیامک هاش میفتم که اون دخترو چطوری خطاب کرده بود واقعا حالم خراب میشه.

کمکم کنین باید چکار کنم ؟حالم بد میشه از اینکه فکر کنه من سادم و هیچی نمیفهمم. این بیشتر اعصابمو خورد میکنه. همش دلم میخاد بهش سخت بگیرم و حالیش کنم که من همه چیزو میفهمم. 

نمیدونم باید چه رفتاری داشته باشم! لااقل برای آرامش خودم. نمیتونم فکر کنم که چیزی نیست 😯😯

پاسخ مشاور

روانشناس و مشاور

سلام
از این که کیلینیک نی نی سایت رو برای سوالتون انتخاب کردید ممنونم.|
حس بسیار بدی هستش وقتی ما با این صحنه رو برو می شیم و بعد از اون احساس می کنیم طرف مقابل پنهانکاری می کنه.
من حال شما رو درک می کنم چند مورد رو براتون می نویسم و با هم مروری روی واقعیت ها باید داشته باشیم.
اول اینکه من کار همسر شما رو تایید نمی کنم اما متاسفانه عدم ارتباط در دوران بارداری و این فاصله در خیلی از آقایون این مورد رو ایجاد می کنه.
اما نکته دیگه اینه که امروزه فضای مجازی و گروه های مختلف و تلگرام و ... زمانی رو برای وقت گذرانی ایجاد کردن.
در قدم اول می خوام همراه هم چند نکته رو مرور کنیم:
1- اینکه گوشی همسر شما و گوشی شما کاملا فضای خصوصی و شخصی محسوب می شه پس سعی کنید به این فضا احترام بذارید و بریم به سمتی که  همراه با احترام به فضای شخصی مشکلاتمون رو حل کنیم و رابطه صمیمانه باشه تا مشکلات در این فضا حل بشه.
2- حساسایت او نسبت به گوشی شاید بخاطر همین تهدید فضای شخصی باشه و حساس شده
3- اگر در گذشته اتفاقی افتاده دلیل نمی شه الان هم اتفاقی بیوفته
4- شما فرزند داری و خیلی باید مراقب سلامت و روحیه خودت باشی
5- نکته بسیار مهم اینه که اول خودت باید برای خودت ارزش و احترام قائل باشی و اعتماد بنفس داشته باشی این بسیار کمک کننده هستش
راهکار:
پیشنهاد می کنم در یک فضای ارام ودونفره به دور از جنجال، تهدید و یا غر زدن .... با همسرتون صحبت کنید
و بجای اینکه مثلا بگید من متوجه شدم فکر نکن من نمی فهمم و .... پیشنهاد می کنم از احساستون بگید مثلا بفرمایید وقتی من با تلفن تو صحبت میکنم و تو گوشی رو از من می گیری احساس بدی به من می ده من به فضای شخصی تو احترام می ذارم اما ما بچه داریم و من دوست دارم توجه تو رو داشته باشم رفتار تو باعث می شه من حساس بشم.
به گذشته اشاره نکنید و اگر گفت مگه به من شک داری؟ بفرمایید که موضوع شک نیست من فقط احساس بد خودم رو در مقابل رفتار تو گفتم
هر چقدر در فضا آرام بتونید احساس های خودتون رو بگید و به ترسهاتون اشاره کنید و بعد از اون بتونید انتظارات خودتون رو مطرح کنید به مرور موفق تر خواهید بود.
حتما وقتهای اختصاصی و دو نفره ای رو با همسرتون سپری کنید ازش بپرسید در حال حاظر چی دوست داره و بیشتر با فضای این روزهای او آشنا بشید ...
برای شما کتاب بسیار مفیدی رو معرفی می کنم با تغییر در نوع گفتگو ها و با تغییر در رفتارمون دیگران هم تغییر می کنن ما نمی تونیم کسی رو تغییر بدیم ولی م یتونیم نوع صحبتها و رفتارهای خودمون رو تغییر بدیم و دیگران نیز در برابر ما تغییر کنن.
کم ترین نتیجه چنین تغییری در خود این است که نسبت به قبل کم تر اذیت بشیم .

معرفی کتاب:
ارتباط بدون خشونت: زبان زندگی
  • تعداد صفحه: 288
  • نشر: اختران (1395)
  • شابک: 978-964-7514-83-5
  • قطع کتاب: رقعی
  • وزن: 700 گرم
لینک خرید

 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha