زمان دقیق زایمان

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 12675 بازدید
چگونه می توان زمان دقیق زایمان را تعیین کرد؟
پاسخ مشاور

صحیح ترین زمان تولد 266 روز یا 38 هفته پس ازباروری و لقاح است.

تخمک معمولا در مدت دوازده ساعت پس از تخمکگذاری بارور می شود و هم خوابگی باید بیست و چهار ساعت قبل از باروری اتفاق افتادهباشد. بطور معمول یک زن باردار زمانی به ماما یا متخصص زایمان مراجعه می کند که دوخونریزی قاعدگی متوالی در وی اتفاق نیفتاده باشد. در آن هنگام به خاطر آوردن زماندقیق هم خوابگی معمولا امکانپذیر نیست و از این رو تعیین روز باروری مشکل خواهدبود.

جهت رفع این مشکل، متخصصان زایمان، تاریخ تولدرا 280 روز یا 40 هفته پس از اولین روز آخرین قاعدگی محاسبه می کنند. در زنانی کهدارای قاعدگی منظم 28 روزه باشند، روش محاسبه تقریبا دقیق است، اما در مورد زنانیکه چرخ قاعدگی نامنظم دارند، در محاسبه ممکن است اشتباه به وجود آید. یک اشکالدیگر در امر محاسبه دخیل است. عارضه ای دیگر سبب می شود 14 روز پس از باروری دررحم خونریزی ایجاد شود که در نتیجه لانه گزینی تخمک بارور شده وفعالیت تخریبی بلاستوسیست است. بلاستوسیست در این زمان جدار رحم را سوراخ می کندتا عمل لانه گزینی را انجام دهد که این امر گاهی با خونریزی قاعدگی اشتباه می شود.از این رو واضح است که به آسانی زمان بارداری و تاریخ زایمان را نتوان تعیین کرد.

برای کمک به تعیین سن دقیق بارداری و زمانزایمان می توان از اولتراسوند نیز استفاده کرد. با این وسیله می توان اندازه دقیق CR (فاصل سر تادنبالچه جنین)، قطر دو طرف آهیانه، دور سر، دور شکم و طول استخوان ران را به دستآورد. با اندازه گیری این قسمتها، سن دقیق جنین و طول دوره بارداری امکان پذیرخواهد بود.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha