روانشناس و مشاور زناشویی
سلام، چیزی که گفتین اوایل زندگی مشترک خیلی وقتها پیش میاد و معمولاً هم دلیلش یک مشکل جدی نیست. وقتی با قرص نعوظتون کامل میشه، یعنی از نظر جسمی توانایی لازم رو دارین و بیشتر ماجرا مربوط به استرس، فشار ذهنی، نگرانی از خوب بودن عملکرد و توقع زیاد از خودتونه.
برای اینکه بدون قرص درستش کنین، این موارد خیلی کمککنن:
- اول از همه فشار از روی خودتون بردارین. هرچی بیشتر فکر کنین «حتماً باید نعوظ کامل بمونه»، احتمال شل شدن بیشتر میشه.
- تمرکز رو از روی دخول بردارین. چند بار رابطه رو بدون اینکه هدف دخول باشه جلو ببرین تا بدن فرصت پیدا کنه بدون استرس واکنش طبیعی نشون بده.
- آروم پیش برین. سرعت بالا، عجله و توقع زیاد همگی باعث میشن سیستم نعوظ تحت فشار قرار بگیره.
- خواب کافی، کاهش استرس، ورزش منظم و کنترل خستگی خیلی تأثیر دارن. بدن وقتی خسته یا تحت فشار باشه، معمولاً همکاری نمیکنه.
- اگر این حالت تکرار بشه یا چند هفته ادامه پیدا کنه، بهتره یک اورولوژیست یا سکستراپیست هم شما رو ببینه تا هم شرایط جسمی چک بشه و هم اگر اضطراب عملکرد دارین، کمک کنن برطرف بشه.
کتاب پیشنهادی:
کتاب "لطفا کوتاه نیایید"
فیلم پیشنهادی
فیلم intimacy (۲۰۰۱)
تجربه شما
اولین نفری باشید که نظر میدهید