روانشناس و مشاور زناشویی
بله، میتونه برای بعضی زوجها طبیعی باشه، ولی وقتی یکی از دو نفر از این وضعیت ناراضیه، یعنی موضوع مهمه و باید بررسی بشه. در واقع استاندارد قطعی و مشخصی واسه رابطه وجود نداره.
کم بودن رابطه جنسی همیشه به معنی بیعلاقگی یا مشکل جدی نیست؛ ممکنه از استرس، خستگی، فشار ذهنی، مشکلات رابطه، یا حتی مسائل جسمی و هورمونی باشه. پس بهتره سریع نتیجه نگیرید که همسرتون شما رو نمیخواد.
کاری که بهتره بکنید اینه که بدون گلایه و سرزنش، یه گفتوگوی آروم داشته باشین و از حس خودتون براش بگین. مثلاً اینکه: «من از این فاصله جنسی اذیت میشم و دوست دارم با هم این موضوع رو حلش کنیم.»
اگر این وضعیت ادامهدار شده و با صحبت بهتر نشده، مشاوره سکستراپی خیلی میتونه کمککننده باشه. این موضوع قابلحله، ولی معمولاً با سکوت و تحمل طولانی بهتر نمیشه. طبیعتا اگه از مسیری بریم که قبلا میرفتیم نهایتا به همون جای قبلی میرسیم.
تجربه شما
اولین نفری باشید که نظر میدهید