رفتار کودک

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 72 بازدید

بچه من دو سال و نیم هست پسره موقع عصبانی شدن یا لج کردن موهاشو میکشه و جیغ میکشه و حرص میخوره کسی میدونه چرا اینطوری میکنه خیلی نگران ممنون میشم راهنمایی کنید

اطلاعات تکمیلی

سن ۴۰ جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیز
کودکانی که در زندگی خود الگوهای رفتاری پرخاشگرانه مانند پدر یا مادری عصبانی و پرخاشگر دارند، پرخاشگری را یاد خواهند گرفت و این یادگیری در رفتار آنها نمایان میشود قبل از هرچیز ببینید ایا از شما و پدرش الگو برداری میکند؟

کودکانی که رفتار پرخاشگرانه دارند معمولا خودانگیخته، بی‌قرار و زودرنج‌اند. این مسئله می تواند ریشه در کمبود مهارت‌های ارتباطی نیز داشته باشد. آیا مهارت های ارتباطی کودک ضعیف است؟

کودکی که شیوه ی صحیحی برآورده کردن خواسته هایش را یاد نگرفته است، به روش هایی مانند پرخاشگری بیشتر متوسل می شود.به فرزندتان یاد دهید تا برای تحقق خواسته هایش، گفت و گو کند. به او بگوییدکه وقتی فریاد می زند، گریه می کند و زور می گوید نمی توانید متوجه خواسته اش شوید و برای رسیدن به درخواستش، لازم است آن را بدون تهدید و پرخاش بیان کند.

در مواجه با پرخاشگری فرزندتان مقابله به مثل نکنید و به او یاد دهید تا نیازهای خود را به روشی صحیح بیان کند.مقتدر باشید و الگوی خوبی برای همانندسازی کودک تان باشید.

کتاب “فرهنگ تفاهم با فرزندان، نوشته ی توماس گوردون” را حتما مطالعه کنید

 

 

 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha