افسردگی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 69 بازدید

سلام .وقتتون بخیر .ببخشید من ۲۱ سالمه ولی حس میکنم افسرده شدم.خیلی ناراحتم .بیکار هستم ولی دانشجو ام.دوست دارم از لحاظ مالی مستقل باشم ولی شرایطش نیست.از یه طرف اصلا خوشم از خودم نمیاد .حس میکنم خیلی زشتم و هر روز ناراحتم و هیچی خوشحالم نمیکنه .نمیدونم چکار کنم دیگه

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۱ جنسیت زن شغل بیکار وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیز
قبل از هرچیز ت صبه میکنم در مورد مشکلاتتان با بک مشاور تلفنی یا حضوری صحبت کنید . درمیان گذاشتن مشکلات و دردو دل کردن میتواند علائم افسردگی را کاهش دهد
سعی کنید حتما با دوستانتان بیشتر وقت بگذرانید
  • تغییرات کوچکی در زندگی خود ایجاد کنید. قطعا پس از مدتی از حال خوب ناشی از این تغییرات کوچک در روحیه خود شگفت زده خواهید شد.
  • الگوی خواب منظمی داشته باشید. یکی از علائم افسردگی این است که باعث می‌­شود کم‌تر یا بیشتر از حد معمول بخوابید. این مسئله تاثیر بسیار زیادی بر روحیه شما دارد. سعی کنید یک ریتم شبانه روزی عادی در زندگی خود ایجاد کنید: در ساعت مشخص به رختخواب بروید و قبل از خواب کمی مطالعه، حرکات کششی یا هر فعالیت آرامش بخش دیگری انجام دهید. اتاق را تاریک کنید و وسایل الکترونیکی را از خود دور کنید تا مغز شما این پیام را دریافت کند که زمان خواب فرا رسیده است. قبل از خواب پرده‌­ها را بکشید تا نور طبیعی صبحگاهی به شما بتابد. به این ترتیب شروع کار روزانه برای‌تان آسا‌ن‌­تر خواهد بود.
  • راه­‌های تخلیه احساسی سالم پیدا کنید. در مورد احساسات خود با والدین، دوستان خوب یا مشاوران معتمد گفت­‌و­گو کنید. بیرون بروید، نفس عمیق بکشید و از تابش آفتاب بر روی پوست خود لذت ببرید. سعی کنید یوگا و مراقبه ذهن آگاهی انجام دهید تا با افکار خود راحت‌­تر ارتباط برقرار کنید.
  • استرس‌­های زندگی خود را کاهش دهید. استرس یکی از مهم‌­ترین دام‌­ها برای افسردگی است. در صورت امکان راه‌­هایی برای کاهش و تخلیه استرس­‌ها و نگرانی­‌های خود پیدا کنید. نه گفتن را یاد بگیرید و فعالیت­‌ها و مسئولیت‌­هایی را که بیش از ارزش‌شان دردسر به دنبال دارند کنار بگذارید و از این طریق سطح استرس خود را به حداقل برسانید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha