2794

برای رفع مشکلات ارتباطی با خانواده همسرم چکار کنم؟

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 75 بازدید

سلام عرض ادب ممنون میشم راهکار ارائه کنین....اول اینکه خانواده ی همسرم چه از مادرشوهر گرفته چه از خواهرشوهر و برادرشوهر

هروقت که مهمونی مارو دعوت میکنن همه ی طایفه رو دسته جمعی شام میدن و توی این مهمونیها خواهرشوهرام و دختراشون اصلا ظرف نمیشورن و این کارو محول کردن به ما سه تا جاری حتی یه تعارف کوچیک هم نمیکنن.انگار نه انگار.....و وظیفه ی ما میدونن برای همین از مهمونیهاشون بیزارم

این یک مسئله شده برای من از زرنگی و سواستفاده ی اونها خیلی ناراحتم و حس بدی بهم دست میده.تازه من کتف دست راستم هرموقع کلی ظرف میشورم به شدت درد میگیره.چه برسه توی مهمونی های دسته جمعیشون که تعدادشون ۳۰ نفر هست

کلی فکر کردم که چکار بکنم به این نتیجه رسیدم وقتی خونه ی خودم دعوتشون کردم و جاریهام خواستن ظرفارو بشورن بلند بگم نه کسی نباید ظرف بشوره و من فردا خودم کم کم میشورم و بهشون بگم من اینجوری راحت ترم خودمم دیگه بخاطر درد دستم نمیتونم توی مهمونیهاتون ظرف بشورم شماهم خونه ی من نشورید تا مدیونتون نشم.بنظرتون چکار کنم.همسرمم خجالت میکشه بازگو کنه و اونها فقط از ما توقع دارن و زیر بار ظرف شستن نمیرن و وظیفه میدونن

پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیز
اگر در دورهمی های خانوادگی تقسیم وظایف شده است که مثلا مادر و خواهر همسرتان آشپزی کنند و یک عده دیگر مسئول اماده کردن سفره و جمع کردن آن باشند و شما و جاری هایتان مسئول شستن ظرفها باشید میتوانید بگویید بخاطر مشکلی که دارید و دستتان درد میکند نمیتوانید ظرف بشوریید و در خشک کردن ظرفها یا در پختن غذا یا سرو کردن غذا کمک خواهید کرد و در مهمانی های خودتان هم روشی که گفتید را انجام دهید .
هدف از دورهمی های خانوادگی لذت بردن و ساعتی را باهم خوش بودن است واین موارد نباید باعث ازار شما شود درهرحال سعی کنید برای خود وظیفه جدیدی داشته باشید تا سوتفاهم پیش نیاید که نمیخواهید کمک کنید
 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید