چجوری عصبانیتمو کنترل کنم؟

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 163 بازدید

سلام. وقتتون بخیر. من خیلی سریع عصبانی میشم و کنترلمو از دست میدم‌. بلافاصله هم پشیمون میشم ولی دست خودم نیست. یه دختر ۴ساله دارم الان بخاطر دخترم خیلی ناراحتم میترسم بخاطر این اخلاق من افسردگی بگیره و اسیب روحی ببینه. ممنون میشم کمکم کنید.

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۸ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام عزیزم،
هیجان خشم یک هیجان سالم و طبیعیه که در همه انسانها وجود داره اما بروز خشم به شکل پرخاش و اعمال خشونت ربطی به وجود هیجان خشم نداره بلکه نشان دهنده عدم مهارت کافی در ابراز احساسات هست که میتونید در این زمینه از آموزشها و تکنیکهای عملی استفاده کنید.
زمانی که هیجان خشم در شما شکل میگیرد از خودتان بپرسید کدام نیاز من برآورده نشده است؟ من چه نیازی اکنون دارم ؟ چه خواسته ای دارم؟  افراد در زمان احساس خشم بیشتر متمرکز به آنچه ندارند میشوند به جای آنکه توجه خود را معطوف به آنچه میخواهند داشت باشند بکنند و بعد در قدم بعدی از خودتان بپرسید اکنون برای ارضای آن خواسته چه کاری میتوانم بکنم.
در قدم بعدی مسولیت این احساس و ناکامی در برآورده شدن نیازهایتان را بپذیرید، اعلب افراد چون فکر میکنند دیگران عامل این هستند که ما به خواسته امان نرسیدیم پس از آنها خشمگین میشوند در صورتی که بسیاری از اوقات واقعیت چنین نیست مثلا مادری که قصد استراحت دارد و ناگاه صدای جیغ کودکش را میشوند و میبیند که او لیوان را شکسته و دستش هم بریده و آنگاه از او خشمگین میشود چون فکر میکند اگر تو آرام بودی من الان داشتم استراحت میکردم! اما واقعیت این است که زمانی که ما انتخاب کردیم کودکی را به دنیا بیاوریم همزمان انتخاب کردیم که زمانهای زیادی از یک موجود ضعیف و کنجکاو در کشف پدیده ها مراقبت کنیم پس بهتر است با ترفندهایی محیط بازی کودک را امنتر کنیم تا هم خودمان  از آرامش بیشتری برخوردار باشیم هم نیاز کودک به بازی و کشف وسایل و دنیای جدید را برآورده کرده باشیم.

در انتها مطالعه کتابهای زیر را به شما پیشنهاد میکنم:
مشخصات، قیمت و خرید کتاب ارتباط بدون خشونت،زبان زندگی اثر مارشال ... 
کتاب موهبت شگفت انگیز خشم کاربرد خشم به شیوه ی ارتباط بدون خشونت ...

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

بابام معتاده اذیتمون می‌کنه چیکار کنم برای مامانم

پاسخ دوست عزیز؛ همانطور که خودتان اشاره کردید شرایط پیش آمده از سمت پدر به شدت تحت تاثیر مصرف مواد هست که باعث می شود کنترلی بر روی رفتار و حرف های خود نداشته باشد. توصیه بنده به شما این است که در درجه اول...